video thumb

صدور توکن اوراق بهادار بر روی تزوس توسط یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه گذاری اروپا

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که Société Générale با صدور یک اوراق بهادار توکنیزه شده بر روی شبکه تزوس به آزمایش بلاک چین و ارز دیجیتال خود ادامه می دهد. انجمن اقتصادی اروپا Société Générale یک توکن اوراق بهادار بر روی بلاک چین تزوس صادر کرده است.

طبق اطلاعیه روز پنجشنبه، این اولین دارایی توکنیزه شده است که توسط Société Générale ارائه می شود. این بانک اظهار داشت که عرضه توکن اوراق بهادار یک نقطه عطف مهم در تلاش برای شروع عملیات بازار ارزهای دیجیتال تمام طیف تا سال ۲۰۲۲ است.

گزارش شده است که Société Générale ، از طریق شرکت تابعه Société Générale – Forge، قصد انتشار اوراق بهادار توکنیزه شده را دارد که می تواند با سیستم های بانکی قدیمی سازگار باشد. جدای از توکنیزه سازی دارایی، اقدامات ارز دیجیتالی این بانک شامل خدمات مبادله و کاستدی برای مشتریان نهادی خواهد بود. این بانک در این باره اظهار داشت:

“این آزمایش جدید که مطابق با بهترین روش های بازار انجام شده است، امکان قانونی، نظارتی و عملیاتی صدور ابزارهای پیچیده مالی (محصولات ساخت یافته) بر روی بلاک چین عمومی را نشان می دهد.”

در سال ۲۰۱۹، این بانک از طریق موسسه اعتباری تخصصی خود یعنی Société Générale SFH، یک اوراق قرضه ۱۰۰ میلیون یورویی به عنوان یک اوراق بهادار توکنیزه شده بر روی اتریوم صادر کرد.

در ماه مه سال ۲۰۲۰، SFH و SG Forge ، همراه با بانک مرکزی فرانسه، یک اوراق قرضه ۴۰ میلیون یورویی صادر کردند که با استفاده از ارز دیجیتال آزمایشگاهی بانک مرکزی تسویه حساب شد.

در واقع، Société Générale یکی از موسسات مالی است که توسط بانک مرکزی فرانسه برای انجام طرح آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود مورد استفاده قرار گرفته است.

گفتنی است؛ در اوایل ماه آوریل، Société Générale در میان گروهی از بانک های جهانی قرار داشت که توسط بانک سرمایه گذاری اروپا به کارگیری شد تا از بلاک چین به منظور انتشار اوراق قرضه دیجیتال استفاده کند.

لازم به ذکر است؛ در حالی که اتحادیه اروپا هنوز به مقررات قطعی ارز دیجیتال و بلاک چین دسترسی پیدا نکرده است، Société Générale یکی از بسیاری از موسسات مالی در اینمنطقه است که با استفاده از این فناوری جدید فعالیت می کند.