video thumb

پذیرش دیفای در زنجیره هوشمند بایننس به رکوردهای جدیدی می رسد

لیست عناوین این مطلب

پروتکل های امور مالی غیرمتمرکز بر روی زنجیره هوشمند بایننس شاهد افزایش قیمت توکن و ارزش کل خود بودند که پس از یک سری از بروزرسانی های پروتکل و ادغام های بین زنجیره ای  به بالاترین حد افزایش یافت.

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) طی ماه های گذشته پس از اینکه یکی از داغترین بخش ها در آغاز سال ۲۰۲۱ بود، کمی شدت توجهی که به آن می شد کاسته شد، اما رشد اخیر آن در چندین پلتفرم برتر ممکن است اشاره به اجرای دیگری از دیفای در آینده ای نزدیک داشته باشد.

در حالی که پروژه هایی که بر روی شبکه اتریوم (ETH) فعالیت می کنند همچنان با نوسانات شدید در هزینه های گس و زمان تراکنش ها سرو کار دارند، چندین موردی که با زنجیره هوشمند بایننس (BSC) کار می کنند در هفته گذشته شاهد افزایش فعالیت پروتکل و ارزش توکن بوده اند.

سه پروژه در BSC که شاهد افزایش حجم تراکنش ها، قیمت و فعالیت در پروتکل های دیفای خود بوده اند، عبارتند از Venus (XVS) ، PancakeSwap (CAKE) و Linear Finance (LINA).

XVS/USDT

پروتکل ونوس (Venus protocol) یک بازار پول الگوریتمی و پروتکل استیبل کوین مصنوعی است که یک راه حل وام دهی و قرض دهی برای دیفای در BSC ارائه می دهد.

صعود اخیر برای این پروژه در حالی صورت گرفت که مشخص شد پیشنهادی برای افزودن Dogecoin (DOGE) به بازار پول ونوس ارائه شده است.

در زمان نگارش این مطلب، ارزش کل قفل شده (TVL) در ونوس نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار است.

CAKE/USDT

PancakeSwap یک بازارساز خودکار (AMM) مستقر در BSC است که مشابه Uniswap (UNI) می باشد و به کاربران امکان می دهد تا توکن ها را مبادله کنند و بخشی از هزینه ها را از طریق ییلد فارمینگ تولید کنند.

داده های TradingView نشان می دهد که قیمت CAKE طی هفته گذشته ۱۰۲٪ افزایش یافته است و از پایین ترین سطح ۲۱٫۹۰ دلار در ۲۳ آوریل به یک رکورد جدید در ۴۴٫۲۸ دلار در ۳۰ آوریل رسیده است زیرا دارندگان توکن با کارمزد کم و پروتکلی با عملکرد بالا سر و کار دارند.

نمودار ۴ ساعته CAKE / USDT . منبع: TradingView

اقدام قیمت CAKE طی هفته گذشته و پس از راه اندازی مزارع V2 در ۲۳ آوریل و تکامل موفقیت آمیز انتقال توکن ها در ۲۴ آوریل افزایش مداوم داشته است.

از زمان راه اندازی استخرهای نقدینگی جدید، TVL در PancakeSwap با افزایش ۹٫۸۷۳ میلیارد دلاری باعث شده است که این پروتکل به عنوان پروتکل رتبه دوم دیفای توسط TVL تبدیل شود.

با توجه به داده های Cointelegraph Markets Pro، شرایط بازار CAKE برای مدتی مطلوب بوده است.

امتیاز VORTECSمنحصر به Cointelegraph ، مقایسه الگوریتمی شرایط تاریخی و فعلی بازار است که از ترکیبی از نقاط داده شامل احساس بازار، حجم معاملات، تغییرات اخیر قیمت و فعالیت توییتر حاصل می شود.

امتیاز VORTECS ™ (سبز) در مقابل قیمت CAKE. منبع: Cointelegraph Markets Pro

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، امتیاز VORTECS for برای CAKE در ۲۴ آوریل شروع به افزایش کرد و در حدود ۱۴ ساعت قبل از افزایش ۶۲ درصدی قیمت در پنج روز بعد از آن، به بالاترین امتیاز ۷ رسید.

LINA/USDT

Linear Finance (LINA) یک پروتکل دارایی delta-one غیرمتمرکز است که ایجاد توکن های دارایی مصنوعی را برای نشان دادن دارایی های سنتی مانند کالاها، فارکس، شاخص های بازار و سایر بخش های موضوعی که پس از آن می توان در بورس Linear معامله کرد، امکان پذیر می کند.

داده های TradingView نشان می دهد که قیمت LINA طی هفته گذشته ۷۰٪ صعود کرده است و از پایین ترین سطح ۰٫۰۶۹ دلار در ۲۳ آوریل به بالاترین سطح ۰٫۱۱۶۴ دلار در ۳۰ آوریل با ۱۹۶ میلیون دلار در حجم معاملات ۲۴ ساعته رسیده است.

نمودار ۴ ساعته LINA / USDT. منبع: TradingView

قابلیت همکاری بین زنجیره ای یکی از موضوعات اصلی بازار گاوی ۲۰۲۱ بوده است، بنابراین، این احتمال وجود امکان کار با LINA در شبکه Polkadot و همچنین BSC و شبکه اتریوم به ایجاد دور جدیدی از علاقه به این پروتکل کمک کرده باشد.

در حالی که مجموعه سرمایه گذاران خرده فروشی و سرمایه گذاران نهادی شرکت کننده در اکوسیستم ارز دیجیتال همچنان در حال رشد است، پروتکل های DeFi در BSC از موقعیت خوبی برخوردار هستند تا به لطف کارمزد کم و فرصت های بازدهی بالا، شاهد دستاوردهای قابل توجهی باشند.