video thumb

وایتالیک بوترین به یک میلیاردر ارز دیجیتال تبدیل شد

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که میزان دارایی های دیجیتال ویتالیک بوترین از ژانویه ۲۰۲۱ تا کنون دو برابر شده و به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده است. ویتالیک بوترین، یکی از بنیان گذاران محبوب ترین پلتفرم قرارداد هوشمند جهان یعنی بلاک چین اتریوم، رسما تبدیل به یک میلیاردر ارز دیجیتال شده است.

آدرس عمومی اتر بوترین، که وی به عنوان کیف پول اصلی خود در سال ۲۰۱۸ توصیف کرد، در پی افزایش نجومی قیمت اتر به بیش از یک میلیارددلار رسیده است. قیمت اتر در روز دوشنبه به بیش از ۳۰۰۰ دلار رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب، این آدرس حدود ۳۳۳،۵۰۰ اتر (ETH) که اکنون به ارزش ۱٫۰۲۹ میلیارد دلار است، را دارا می باشد، با توجه به داده های زنجیره ای Etherscan ، ارزش ETH از حدود ۷۰۰ دلار در ابتدای ۲۰۲۱ بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

بر اساس داده های CoinGecko ،بزرگ ترین آلت کوین در جهان در زمان نگارش این مطلب به قیمت ۳،۱۴۴ دلار معامله می شود که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۸٫۶٪ افزایش داشته و در هفت روز گذشته ۳۶٪ سود داشته است.

نمودار قیمت اتریوم طی ۱۸۰ روز گذشته. منبع: CoinGecko

به گفته برخی از بازیکنان ارز دیجیتال آنلاین ، بوترین ۲۷ ساله اکنون می تواند جوانترین میلیاردر خود ساخته در صنعت ارزهای دیجیتال باشد.

در میان افزایش قیمت ها، بوترین با وجود دارایی های دیجیتالش فردی سخاوتمند بوده است. در اواخر آوریل، این برنامه نویس روسی-کانادایی ۱۰۰ توکن اتر و ۱۰۰ توکن میکر (MKR) را به یک صندوق کمک به کووید ۱۹ برای کمک به هند اهدا کرد.