سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی روسیه خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را آزمایش می کند

بر اساس گزارش های منتشر شده، بانک مرکزی روسیه سه پلتفرم ارائه دهنده خدمات مرتبط با ارز دیجیتال را بررسی کرده است. این پروژه ها در سندباکس نظارتی این بانک در طی سال ۲۰۲۰ مورد آزمایش قرار گرفته اند. بانک مرکزی روسیه از زمانی که حدود سه سال پیش فضای نظارتی بسته ای را ایجاد کرده است، ده ها درخواست برای آزمایش خدمات مالی مختلف دریافت کرده است.

پروژه های ارز دیجیتال CBR 3 Pilots در سال ۲۰۲۰

بانک مرکزی روسیه (CBR) این سندباکس را در سال ۲۰۱۸ راه اندازی کرد، زمانی که تحولات در فن آوری مالی و دارایی های دیجیتال غیرمتمرکز، مجموعه جدیدی از چالش ها را به ناظران ارائه داد. از ابتدای این ابتکار عمل، بیش از ۷۰ نهاد از جمله موسسات مالی و شرکت های فین تک، از این نهاد قانون گذار خواسته اند محصولات، خدمات، فن آوری ها و مدل های تجاری جدید خود را آزمایش کند.

گزارش سالانه ۲۰۲۰ CBR که اخیراً منتشر شده نشان می دهد که این بانک سال گذشته سه پلتفرم ارز دیجیتال را در این سندباکس پذیرفته است. بانک مرکزی روسیه گزارش داد، Centrobank عملکرد استخر استخراج ارز دیجتال، سیستم پرداخت ارز دیجیتال و یک پلتفرم سرمایه گذاری دارایی دیجیتال را بررسی کرده است. در مورد نتایج فعلی این آزمایش هیچ جزئیاتی ارائه نشده است اما در صورت نتیجه مثبت، انتظار می رود بانک مرکزی روسیه نقشه راهی را برای ادغام آنها در چارچوب قانونی حاکم بر بخش مالی روسیه ارائه دهد.

بانک مرکزی روسیه “فضای امنی” را برای پروژه های ارز دیجیتال فراهم می کند

در ماه ژوئیه، پارلمان روسیه قانونی فدرال را تصویب کرد که مقرر می کرد رژیم های قانونی ویژه ای برای آزمایش نوآوری های دیجیتال، از جمله در صنعت مالی ایجاد کند. این بانک مرکزی از “فضای امن” نظارتی خود برای بررسی اثرات بالقوه چنین پروژه هایی در یک محیط جداگانه و شناسایی خطرات مرتبط با خدمات و فن آوری های نوآورانه مالی استفاده می کند. بانک مرکزی روسیه همچنین می تواند گام هایی را که باید به منظور ایجاد شرایط اجرای آنها در بازار برداشته شود، تعریف کند.

بانک مرکزی روسیه در گذشته با قانونی شدن ارزهای دیجیتال در این کشور مخالفت کرده اما پیشنهاد کرده است که استخراج ارز دیجیتال مجاز باشد، به شرطی که ماینرها کوین های خود را در خارج از مرزهای روسیه بفروشند. با اجرایی شدن قانون دارایی های مالی دیجیتال در ژانویه، کوین های دیجیتال اکنون به عنوان دارایی شناخته و تنظیم می شوند.

با این حال، روس ها نمی توانند از ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده کنند، مقامات دولتی مجاز به داشتن ارز دیجیتال نیستند و سرمایه گذاری برای شهروندان عادی محدود است. در اوایل سال جاری، محدودیت سالانه ۶۰۰۰۰۰ روبل (حدود ۸۰۰۰ دلار) برای مشارکت های ارز دیجیتال توسط شرکت کنندگان “غیر واجد شرایط” در بازار در نظر گرفته شد.

بانک مرکزی روسیه در حال حاضر روی یک پروژه روبل دیجیتال کار می کند و انتظار می رود اولین نمونه از پلت فرم CBDC را تا پایان سال جاری ارائه دهد. اگر همه چیز طبق برنامه اولیه آن پیش برود، مرحله آزمایشی باید از سال ۲۰۲۲ آغاز شود. تابستان سال گذشته، بانک مرکزی روسیه مفهوم به روز شده ای از روبل دیجیتال را ارائه داد که پس از مشاوره با موسسات مالی روسیه با هدف ایجاد ارز دیجیتال که برای بخش بانکی راحت تر است، ارائه می شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location