video thumb

اندونزی برای سود حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال مالیات در نظر می گیرد

به گفته یک مقام مالیاتی، طرح جدید مالیات بر سود سرمایه در معاملات ارز دیجیتال هنوز در حال بحث است. رویترز گزارش داد که نیلمالدرین نور (Neilmaldrin Noor)، سخنگوی اداره کل مالیات اندونزی عنوان کرده که این مقام در حال بررسی یک طرح مالیاتی برای سودهای حاصل از معاملات ارزهای دیجیتال است.

این مقام اظهار داشت: “مهم است که بدانیم اگر سودی از یک تراکنش حاصل می شود، این سود، سود مالیات بر درآمد است”. نور عنوان کرد که مالیات دهندگان اندونزی که سود حاصل از معاملات ارز دیجیتال را دریافت می کنند باید مالیات پرداخت کرده و آن را به دولت گزارش دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح جدید مالیات بر ارز دیجیتال برای سودهای سرمایه ای اجرا نشده و هنوز در حال بحث است.

آخرین اخبار هفته ها پس از اعلام گزارش آژانس تنظیم مقررات تجارت آینده کالاهای اندونزی یا Bappebti منتشر شد که برای همه معاملات ارزهای دیجیتال مالیات در نظر می گرفت. به عنوان بخشی از این پیشنهاد، مقامات گزارش کردند که به طور خودکار مالیات را از معاملات ۱۳ صرافی ارز دیجیتال تحت نظارت نظارتی Bappebti کسر می کنند. یک مدیر اجرایی در Bappebti اظهار داشت که نرخ واقعی مالیات از اواخر آوریل تعیین نشده است.

آخرین پیشنهادهای مالیاتی ارز دیجیتال اندونزی به دنبال سال ها ممنوعیت پولی پرداخت های ارزهای دیجیتال عنوان شده است. بانک مرکزی این کشور مقرراتی را در مورد ممنوعیت استفاده از ارز دیجیتال در سیستم های پرداخت در سال ۲۰۱۷ صادر کرد که این امر از ممنوعیت های مشابه در سایر حوزه های قضایی مانند روسیه و ترکیه بهره می گرفت.