video thumb

بانک مرکزی آمریکا با Paxos همکاری می کند

گزارش هخای منتشر شده حاکی از آن است که، دومین بانک بزرگ ایالات متحده اکنون از فناوری بلاک چین برای تسویه معاملات سهام استفاده می کند. طبق گزارش بلومبرگ، بانک مرکزی آمریکا به خدمات تسویه حساب Paxos پیوسته، پلتفرمی که قادر به تسویه معاملات سهام در یک روز با استفاده از فناوری بلاک چین است.

کوین مک کارتی (Kevin McCarthy)، رئیس امور مالی و تهاتر گفت که این بانک “از چند ماه گذشته تراکنش های داخلی را انجام داده است” و پس از تأیید به عنوان یک سازمان تسویه حساب، خدمات را به مشتریان بانک مرکزی آمریکا ارائه می دهد.

گزارش شده است که این اقدام امکان ایجاد “تسویه حساب انعطاف پذیر و سریعتر” سهام را در مقایسه با شرکت سپرده گذاری و ترخیص کالا از گمرک یا DTCC دارد و بانک مرکزی آمریکا در آن سهیم است. زمان تسویه حساب DTCC تقریباً دو روز است، در حالی که سرویس Paxos قادر است برخی معاملات سهام را در عرض چند دقیقه انجام دهد.

Paxos پس از دریافت هیچ گونه اقدامی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، رسماً خدمات تسویه حساب خود را برای معاملات سهام آغاز کرد. Credit Suisse، یک موسسه مالی مستقر در زوریخ و Instinet ، بازوی تجاری Nomura Holdings ، هر دو در این طرح آزمایشی شرکت کردند و معاملات سهام ایالات متحده را در همان روز انجام دادند.

در پایان لازم به ذکر است که Paxos اخیراً یک دور ۳۰۰ میلیون دلار تأمین اعتبار را به اتمام رسانده است که ارزش آن را به ۲٫۴ میلیارد دلار رسانده است.