video thumb

نخست وزیر روسیه: ارز دیجیتال دولتی قابل اعتمادتر از ارز رمزپایه است

بر اساس گزارش های منتشر شده، دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، نخست وزیر و رئیس جمهور پیشین روسیه معتقد است که زمان آن رسیده است که اهمیت ارز دیجیتال و CBDC را بشناسیم.

دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، نخست وزیر پیشین روسیه عنوان کرد که اعتماد به ارزهای دیجیتال مورد حمایت دولت “به میزان قابل توجهی بالاتر از ارزهای دیجیتال عمومی مانند بیت کوین (BTC) خواهد بود.”

آژانس خبری محلی TASS گزارش داد که، مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مجمع حقوقی بین المللی سن پترزبورگ درباره ارزهای دیجیتال و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC صحبت کرد.

این مقام مسئول به نقش حیاتی شفافیت دیجیتال در ارتباط با فناوری های نوظهور مالی مانند ارزهای دیجیتال عمومی اشاره کرد. مدودف همچنین بر نقش اشکال دیجیتال جدید پول مانند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی تأکید کرد: “وقت آن است که اهمیت آنها را درک کنیم.”

مدودف اظهار داشت: “این اساساً شکل جدیدی از پول است و اعتماد به آنها بسیار زیادتر از ارزهای دیجیتال خواهد بود.” این مقام مسئول همچنین تأکید کرد که توسعه ارزهای دیجیتال دولتی باید شامل همه ذینفعان در بازار مالی باشد. وی در این باره اظهار داشت:

“ما نباید اجازه دهیم كه معیارهای جهانی رفتار به ابزاری از توتالیتاریسم اقتصادی بین المللی تبدیل شود. همه بازیگران اعم از دولتی و غیر سیستمی باید در توسعه این رویکردها نقش داشته باشند. “

این خبر اندکی پس از آن اعلام شد که اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova)، معاون اول رئیس بانک روسیه برنامه های بانک مرکزی برای تکمیل نمونه اولیه روبل دیجیتال را تا پایان سال ۲۰۲۱ تأیید کرد. در اوایل سال جاری، الکسی زابوتکین (Alexey Zabotkin)، معاون رئیس بانک روسیه اعلام کرد که روسیه انتظار دارد برنامه های آزمایشی خود را برای CBDC در سال ۲۰۲۲ پس از معرفی اولیه برنامه های روبل دیجیتال در اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز کند.

در حالی که مدودف اطمینان دارد که CBDC مانند روبل دیجیتال با تراست بیشتری نسبت به ارز دیجیتال همراه است، اما برخی از بازیکنان اصلی ارز دیجیتال خلاف این فکر می کنند. چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان یعنی بایننس معتقد است که CBDC ها به دلیل محدودیت استفاده و عرضه بدون محدودیت، برای جامعه ارز دیجیتال جذابیت کمتری دارند.

گفتنی است که سومین رئیس جمهور فدراسیون روسیه یعنی مدودف در سال های اخیر توجه زیادی به صنعت ارزهای دیجیتال داشته است. به دنبال بازار بزرگ ی در سال ۲۰۱۸ ، مدودف ادعا کرد که سقوط گسترده ارز دیجیتال “دلیلی برای دفن” آنها نیست. این مقام همچنین پیشنهاد کرد که دولت نباید به دلیل “کاهش” محبوبیت ارز دیجیتال در ماه مه ۲۰۱۹ ، تنظیم مقررات ارز دیجیتال را در اولویت قرار دهد.