سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سقوط بیت کوین بعد از مصاحبه ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده


کاهش شدید بیت کوین در چند ماه گذشته موجب شده است نگرانی‌هایی در خصوص سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال دامن‌گیر سرمایه گذاران این بخش شود. در آمریکا هم با وجود ایجاد طرح‌های دولتی برای قانونمند سازی و افزایش مقررات نظارتی در حوزه ارزهای، دیجیتال همچنان مخالفت با ارزهای دیجیتال و رمز ارزها رو به افزایش است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده در هفتم ماه ژوئن با فاکس نیوز مصاحبه کرد و در این مصاحبه عنوان کرد که معاملات بیت کوین نوعی کلاهبرداری است و از بیت کوین متنفر است و به هیچ عنوان نظر خود را نسبت به این ارز دیجیتال تغییر نخواهد داد. در ادامه مصاحبه، دونالد ترامپ مطرح کرد: (( ارز دیجیتال بیت کوین در حال رقابت با دلار آمریکا است و من در این رقابت از دلار پشتیبانی می‌کنم)). وی همچنین درخواست کرد در خصوص این رمز ارز مقررات نظارتی سخت‌گیرانه‌تری اعمال شود و دولت نگذارد افراد بتوانند یک شبه راه صدساله را طی کرده و به سودهای کلان دست پیدا کنند. وی بیان کرد تنها در این صورت فضا برای سرمایه گذاری امن در سرتاسر دنیا فراهم خواهد شد.

رقابت دلار و بیت کوین

دونالد ترامپ در این مصاحبه تأکید کرد که رمز ارزها را قبول ندارد و بیت کوین می‌خواهد دلار را از تجارت‌های بین‌المللی حذف کند در صورتی که دلار باید به ارز نخستین در سراسر جهان تبدیل شود. رئیس جمهور سابق ایالات متحده در این مصاحبه با صراحت عنوان کرد: بازار بیت کوین یک بازار بی‌ارزش است و با وجودی که از سال پیش تاکنون این بازار پیشرفت چشمگیری داشته است و در ابتدا از ۶ هزار دلار به ۸۵ هزار دلار رسیده است، اما اخیراً ارزش هر بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار نیز کاهش یافته است و رشد قیمت بیت کوین می‌تواند یک کلاهبرداری بزرگ محسوب شود. وی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال را نمی‌توان مانند پول‌های واقعی ردیابی کرد، همین امر می‌تواند زمینه ساز فساد اقتصادی و گسترش قاچاق در جوامع بین‌المللی باشد.

سرمایه گذاری در بازار بورس و سهام

دونالد ترامپ همچنین عنوان کرد در شرایط فعلی اقتصادی که با گسترش بیماری همه‌گیر کرونا جهان در وضعیت بحرانی است، سرمایه گذاری در سهام نیز کار درستی نیست و احتمال سودآوری در این بازار نیز کم است و باید افراد توجه داشته باشند در زمان مناسب سرمایه ‌گذاری کنند تا به بیشترین سودآوری برسند؛ و این زمان مناسب برای سرمایه گذاری قطعاً در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا نخواهد بود.

این نخستین بار نیست که رئیس جمهور سابق ایالات متحده، ارزهای دیجیتال و بیت کوین را مورد انتقاد قرار می‌دهد. وی حتی یک بار هم در سال ۲۰۱۹ بیان کرده بود که طرفدار ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین نیست و همین امر باعث افت ۱۰ هزار دلاری ارزش بیت کوین در آن سال شده بود.

نظر سایر سیاست مداران و ثروتمندان آمریکایی به بازار ارزهای دیجیتال

لازم است توجه داشته باشید اخیراً برخی از نمایندگان دموکرات نیز در پی اعلام فیسبوک برای توسعه یک ارز دیجیتال به نام لیبرا، از فیسبوک درخواست کرده بودند تا این کار را مدتی به تعویق بیاندازد و از لحاظ امنیتی روی این مسئله بیشتر فکر کند. دونالد ترامپ نیز اخیراً در یک توییت اعلام کرد که فیسبوک باید قبل از این کار به پروتکل‌های بانکداری و برخی مقررات مخصوص سیستم‌های مالی تعهد خود را ثابت کند.

طرفداران و منتقدان ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین در میان ثروتمندان آمریکایی کم نیستند. به عنوان مثال وارن بافت و چارلی مانگر در کنار دونالد ترامپ سایر میلیاردرهای آمریکایی هستند که معتقدند ارزهای دیجیتال یک پدیده شوم برای حوزه اقتصادی محسوب می‌شود و در دراز مدت ضربه‌های جبران ناپذیری به اقتصاد جهانی می‌زند.

تأثیر مصاحبه دونالد ترامپ روی قیمت بیت کوین

با وجودی که مصاحبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در فضای مجازی با استقبال عمومی روبرو نشد و عده زیادی سخنان وی را مسخره کردند، با این حال پس از انتشار این مصاحبه، قیمت بیت کوین ریزش پیدا کرد و به ۳۲ هزار و ۱۰۰ دلار رسید.

البته پس از گذشت چند ساعت بیت کوین توانست تا حدودی این افت قیمت را جبران کند و مجدداً با افزایش قیمت روبرو شد و به حدود ۳۳ هزار دلار رسید، اما این ارز دیجیتال همچنان طی ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۸ درصد افت قیمت داشته است.

پس از انتشار این مصاحبه مشاور سابق امنیت ملی در دولت دونالد ترامپ، یعنی جان بولتون عنوان کرد که رئیس جمهور سابق ایالات متحده در دوران ریاست جمهوری خود با وزیر خزانه داری وقت، استیو منوشن برنامه‌هایی برای غیر قانونی کردن رمز ارزها داشته است که به انجام نرسیده است.

رئیس جمهور سابق ایالات متحده در انتهای مصاحبه خود با فاکس نیوز برای ایجاد جو روانی و تحریک افکار عمومی اعلام کرد: تنها یک ارز واقعی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد و آن دلار است که باید هر روز قوی‌تر و قابل اعتماد تر شود و این ارز روز به روز تأثیرگذارتر خواهد شد. وی به این ترتیب با چهره‌ای وطن دوستانه در خصوص دلار آمریکا صحبت کرد تا افکار عمومی را بیش از پیش تحت تأثیر سخنان خود قرار دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location