سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چشم انداز ۲۰۵۰؛ نگاهی به دنیای ساخته شده بر اساس توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT‌)

طی سه دهه آینده، فناوری بلاک‌چین و دنیای توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) پیچیدگی و تازگی این روزهای ما را نخواهند داشت و به یک امر عادی و پیش پا افتاده تبدیل خواهند شد.

“شما هیچ چیز نخواهید داشت و در عین حال خوشحال خواهید بود”. این جمله‌ای است که حدود ۳۰ سال پیش (‌یعنی ۲۰۱۶) رهبران انجمن اقتصاد جهانی آن را عنوان کرده اند! این کمی تخیلی و غیرواقعی به نظر می‌رسد، مانند چیزی برگرفته از داستان‌های نوشته شده توسط آلدوس هگزولی (Aldous Huxley) یا جورج اورول (George Orwell)!

من روزی در سال ۲۰۵۰ را تصور می‌کنم، زمانی که در حال فروش پهباد مسابقه‌‌ای خود هستم. پهباد مسابقه‌ای من یک هواپیمای بدون سرنشین زیبا است که قابلیت این را دارد تا در دو ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این وسیله، مناسب خودروهای برقی بوده و در دهه قبل ساخته شده است.

حدود یک ساعت زمان برد تا در بازار شگفت انگیز Enmity یک خریدار پیدا کنم. Enmity یک شبکه بلاک‌چین است که شرکت من خیلی وقت پیش در زمینه توکن‌های ان‌اف‌تی آن را ایجاد کرده بود. با وجود گذشت سال‌ها از آن زمان، این شبکه هنوز فعال است؛ زیرا به دلیل طراحی مداوم و تلاش زیاد در طول زمان پیشرفت‌های زیادی کرده است.

این معامله به سادگی با استفاده از یک قرارداد هوشمند انجام شد. برای تایید پرداخت موجودی، ارزهای دیجیتال خود را بررسی کردم و دیدم پهباد من در حال حرکت از یک مسافت زیاد به طرف صاحب جدید خود است. با وجودی که ذخیره شارژ این پهبادهای قدیمی آنقدرها عالی نبود، اما خوشبختانه در طول راه ایستگاه‌های شارژ کافی برای آن وجود داشت.

از طریق معامله هوشمند، خریدار در حال حاضر یک توکن غیرقابل معاوضه دارد که به او حق مالکیت قانونی و غیرقابل تغییر این پهپاد را می‌دهد. بدون وجود ان‌اف‌تی موجود در کیف پول، این پهپاد مسابقه‌ای غیر از یک تکه فلز ضایعاتی بی‌‌فایده چیز دیگری نخواهد بود.

برای انجام این معامله نه واسطه ای وجود داشت و نه به اسناد و مدارک غیر‌ضروری نیاز بود. فقط یک معامله ساده و مفید بین دو طرفدار هواپیماهای مسابقه‌ای بدون سرنشین یا همان پهپادهای مسابقه‌‌ای صورت گرفت که در دو قاره مختلف زندگی می‌کردند.

این روزها NFT‌ها همه جا و همه چیز هستند.

از لوازم کوچک مورد نیاز روزمره مانند قهوه ساز تا آپارتمان های هوشمند و صخره‌های فضایی نزدیک به زمین با استفاده از ان‌اف‌تی به سادگی معامله می‌شوند. همین مسئله به رشد صنعت ماینینگ نیز کمک می‌کند.

Metaverse با ترکیب فضای مجازی و واقعی، به هزارتوی شگفت انگیز و در عین حال عجیب خلاقیت و فعالیت اقتصادی تبدیل شده است که نه تنها صدها میلیون نفر را از فقر نجات داده، بلکه نقشی اساسی در تأمین برخی از بزرگ ترین پروژه‌های مهندسی بشریت داشته است.

امروزه فروش ماشین‌های بدون سرنشین باعث شده که برای لحظه‌ای درنگ کنم و به این فکر بروم که مفهوم مالکیت امروز من چقدر نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده است!

ظهور مالکیت‌های بی حد و مرز برای دارایی‌‌های فیزیکی و دیجیتالی امکانات شگفت انگیزی برای همه افراد و تمدن بشری فراهم کرده است. خیلی جالب است که بلاک‌چین و ان‌اف‌تی‌ها رابط انجام معاملات بین سیاره‌‌ای شده‌اند، زیرا اکنون مریخ محل زندگی ده‌ها هزار نفر از افراد ماجراجو از مهندسین سازه گرفته تا متخصصان رباتیک شده است. مریخ دارای اکوسیستم شبکه‌های ان‌اف‌تی منحصر به فرد خود است، زیرا به دلیل اختلاف سرعت نور بین مریخ و سیاره زمین، بلاک‌چین‌های مستقر در مریخ از زمین مجزا شده‌‌اند. توجه داشته باشید اگرچه این اختلاف زمانی باعث شده دو شبکه بلاک چین از هم مجزا باشند، اما همچنان مریخی‌ها و زمینی‌ها می‌توانند به راحتی با یکدیگر معامله کنند.

به عنوان مثال من یک توکن NFT خریده‌ام که مالکیت نسبی و قابل توجهی از تاسیسات تولید آب مریخ را به من می‌دهد. تعدادی از دوستانم نیز به دستیاران هوش مصنوعی خود دستور داده‌اند تا به طور خودکار در شرکت‌هایی که عملکرد خوبی در سیاره مریخ دارند، سرمایه‌ گذاری کنند.

این بود تصور من از یک روز ساده در سال ۲۰۵۵، جالب است بدانید این مفاهیم در حال حاضر هم برای اکثر افراد حاضر در این حوزه اصلاً پیچیده نیست و کاملا عادی و پیش پا افتاده به نظر می‌رسد.

من علاقه‌مندم درباره چگونگی تکامل فناوری بلاک‌چین در قرن آینده، تعاملات پیچیده بین سیاره‌ای، گسترش زیستگاه‌‌های فضایی که از نظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شاید سیاسی با یکدیگر تفاوت‌های گسترده‌‌ای دارند و نحوه ارتباط آن‌ها توسط فناوری بلاک‌چین تامل کنم.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location