video thumb

کاربران کوین‌بیس به دنبال ناپدید شدن وجوه حساب‌ها، از پشتیبانی این صرافی عصبانی هستند

به دنبال گزارش هک شدن و تخلیه وجوه حساب‌های کاربران، صرافی کوین‌بیس (Coinbase) به دلیل خدمات دهی وحشتناک به مشتریان خود مورد انتقاد قرار گرفت. بر اساس تحقیقات شبکه CNBC در تاریخ ۲۴ آگوست، هزاران مشتری در سراسر کشور از این شرکت شکایت کرده‌اند.

این شبکه اعلام کرد که با تعداد زیادی از مشتریان کوین‌بیس مصاحبه کرده است که ادعا می‌کردند هکرها حساب‌های آنها را تخلیه کرده‌اند و صرافی در ارتباط با این موضوع هیچ پاسخی به درخواست‌های آنها در بخش پشتیبانی نمی‌داد:

” مصاحبه با مشتریان کوین‌بیس در سراسر کشور و بررسی هزاران شکایت، نشان می‌دهد که هک حساب کاربران صحت دارد و آنها به ناگهان با خالی بودن حساب خود مواجه می‌شوند، به دنبال آن ما با خدمات ضعیف مشتریان از طرف کوین‌‌بیس طرف هستیم که باعث القای حس معلق بودن و بی‌تفاوتی به مشتری را می‌دهد. “

یکی از مشتریان کوین‌‎بیس، تانیا ویدوویچ (Tanja Vidovic)، ادعا کرد که پس از دریافت تعدادی هشدارهای امنیتی برای تغییر رمز عبور در ماه آوریل، تقریباً ۱۶۸،۰۰۰ دلار از ارزهای دیجیتال خود را از دست داده است. تانیا گفت که تلاش برای تماس تلفنی با صرافی بی‌نتیجه بوده است.

مشتری دیگری در مصاحبه با شبکه CNBC گفت که پس از ورود به برنامه کوین‌بیس در ماه مارس، تقریبا ۳۵,۰۰۰ دلار رمزارز از حساب او ناپدید شده است. تیم پشتیبانی کوین‌بیس سرانجام با ارسال نامه‌ای به قربانی اعلام کرد که معاملات هک شده در فناوری بلاک‌چین غیرقابل بازگشت است و افزود که بیمه نامه صرافی سرقت از حساب‌های شخصی را پوشش نمی‌دهد.

درماه آوریل، هنگامی که سهام شرکت به صورت عمومی عرضه شد ، برایان آرمسترانگ  (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین‌بیس تا حدی کنایه آمیز به شبکه CNBC گفت: “مردم دیگر نیازی به ترس از آن [بازار رمزارزها] مانند روزهای اولیه ندارند.”

کاربران کوین‌بیس از سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۱,۰۰۰ شکایت علیه این صرافی به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و دفتر حمایت مالی مصرف کنندگان ارسال کرده‌اند که اکثر این شکایت‌ها مربوط به بخش امور مشتریان این صرافی است.