video thumb

اوکراین قانونی را برای شناسایی و نظارت بر ارزهای دیجیتال تصویب کرد

پارلمان اوکراین قانونی را تصویب کرده که معاملات ارز دیجیتال را شناسایی و بر آنها نظارت می‌کند.

در ۸ سپتامبر، پارلمان اوکراین پیش نویس این قانون با نام دارایی‌های دیجیتال را تصویب کرد، بر اساس این قانون ارزهای دیجیتال در کشور به رسمیت شناخته شده و شرکت‌ها بر اساس استاندارد‌های موجود که توسط سازمان سیاست گذاری بین دولتی و گروه اقدام مالی در زمینه پولشویی (FATF) تدوین شده است فعالیت می‌کنند.

وزارت تحول دیجیتالی اوکراین وظیفه نظارت بر اجرای مقررات جدید و هدایت این بازار با رعایت استانداردهای بین المللی را دارد.

آناستازیا براتکو (Anastasia Bratko) از وزارت تحول دیجیتال اوکراین می‌گوید که این قانون به شرکت‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال اجازه می‌دهد که بازار خود را در اوکراین هم راه‌اندازی کنند و به بانک‌های کشور این امکان را می‌دهد که برای این شرکت‌ها حساب بانکی باز کنند.

مردم اوکراین می‌توانند درآمد خود از ارزهای دیجیتال را اعلام کنند و در این زمینه حقوق صاحبان دارایی‌ها تضمین شده است. این شرکت‌ها ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) باید دارای شهرت تجاری بی‌عیب و نقص باشند و اقدامات داخلی مبارزه با پولشویی را انجام دهند.

ماه گذشته بود که میخائیل فدوروف (Mikhail Fedorov)، معاون نخست وزیر اوکراین و سرپرست وزارت تحول دیجیتال این کشور اعلام کرد که وزارتخانه او در حال بررسی استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. رئیس جمهور اوکراین ولادیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy)، قانونی را امضا کرد که به بانک مرکزی اجازه می‌دهد در ماه جولای از CBDC خود رونمایی کند.