video thumb

برنامه‌های بنیانگذار پروتکل میکردائو برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و بازگشت به اتریوم

بنیانگذار میکردائو (MakerDao)، رون کریستنسن (Rune Christensen) مقاله‌ای را منتشر کرده است که از اقدامات این پروتکل برای رسیدگی به تغییرات آب و هوایی خبر می‌دهد. کریستنسن در این مقاله طولانی که در ۵ اکتبر منتشر شد می‌گوید که پروتکل میکردائو باید اطمینان حاصل کند که تمام رمزارز وثیقه‌های آن دارایی‌های پایدار و منطبق با آب و هوا هستند و فعالیت‌های مالی بلند مدت آنها بر محیط زیست تاثیر مخربی نمی‌گذارد.

کریستنسن در ادامه می‌گوید که وثیقه‌های پروتکل باید شامل دارایی‌های پایدار مانند استیبل‌کوین‌ها باشند و در پروژه‌هایی چون مزارع خورشیدی، توربین‌های بادی، باتری‌ها، ایستگاه‌های شارژ و دیگر پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر مقرون به صرفه سرمایه‌گذاری شوند.

وی گفت: “امروزه ما هر چیزی که لازم داریم را داریم تا بتوانیم میزان استفاده از RWA خود را به صدها میلیارد دلار و فراتر از آن برسانیم و مطابق مقررات مالی و ایمن به همراه دارایی‌های سنتی که جامعه آنها را توسعه داده است پیش برویم.”

کریستنسن همچنین نیاز به بررسی مجدد تعهد‌ به وثیقه‌های غیرمتمرکز پروتکل میکردائو (MakerDao) را ابراز می‌کند و از بازگشت پروتکل به شبکه اتریوم و توکن‌ اتر حمایت می‌کند.

کاربران پروتکل میکردائو (MakerDao) رمزارزهای خود را به استیبل‌کوین دای (Dai) تغییر داده و آن را به عنوان وثیقه به پروتکل واریز می‌کنند. بنیانگذار میکردائو بر تغییر سیاست‌ها در جهت حمایت از محیط زیست تأکید می‌کند و انتظار می‌رود که با انتقال شبکه اتریوم به اتریوم ۲٫۰ و تغییر مکانیسم اجماع از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS)، این موضوع عملی شود، کریستنسن در ادامه می‌گوید: ” هنگامی که ارتقاء‌ از اثبات کار به اثبات سهام به اتمام برسد، اتریوم به یک بلاک‌چین بسیار کارآمد تبدیل می‌شود و اتر را به یک مدعی پایدار و قوی برای تصاحب جایگاه فعلی بیت‌کوین به عنوان رمز‌ارز اصلی تبدیل می‌کند. “