video thumb

دولت روسیه پیشنهاد استخراج بیت‌کوین با گاز نفتی را بررسی می‌کند

دولت روسیه در حال بررسی پروژه جدیدی برای استخراج بیت‌کوین (BTC) با گاز نفتی است. گزارش شده است که واسیلی شپاک (Vasiliy Shpak)، معاون وزیر صنعت و تجارت روسیه پیشنهادی را برای استفاده از تجهیزات میدان نفتی این کشور برای استخراج ارزهای دیجیتال به بانک مرکزی روسیه ارائه کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری کامرسانت (Kommersant)، این پیشنهاد در ۷ سپتامبر ارائه شد و از دولت خواسته شد تا این ایده را بررسی و نظرات خود را بیان کند. این شرکت‌‌ها پیشنهاد کرده‌اند که از از گاز نفتی برای تأمین برق مراکز داده استخراج بیت‌کوین استفاده شود. این نوع گاز طبیعی محصول جانبی حفاری نفت است، اما به دلیل هزینه باورنکردنی که زیرساخت‌های مناسب گاز دارند، گاز حاصل از حفاری اغلب از طریق شعله ور شدن هدر می‌رود و یا به سادگی سوزانده می‌شود.

دولت روسیه به منطور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش کرده است تا شعله ور شدن گاز را کاهش دهد، اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و هزینه‌های بالا، برای رسیدن به این هدف تلاشی نکرده است و آن را رها کرده است.

استفاده از گاز برای استخراج بیت‌کوین می‌تواند به طور بالقوه‌ای کارآیی مصرف گاز طبیعی را افزایش دهد و از هدر رفتن بی مورد آن جلوگیری کند. در ادامه گزارش کامرسانت آمده است که این پروژه یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی روسیه را در بر می‌گیرد که به دلیل عدم قطعیت نهاد‌های نظارتی، در تلاش است تا پروژه استخراج ارزهای دیجیتال خود را توسعه دهد.

شرکت نفت گازپروم (Gazprom Neft)، سومین تولید کننده بزرگ نفت در روسیه تنها شرکتی است که در چنین پرژوه‌ای مشارکت داشته و تنها در یک ماه سال گذشته ۱٫۸ بیت‌کوین تولید کرده است. کارآفرینان و سیاستمداران استخراج بیت‌کوین را به عنوان راهی برای مقابله با روش هدررفت گازهای جانبی استخراج نفت می‌دانند.