video thumb

نفوذ امنیتی به گروه دیسکورد Beeple باعث از دست رفتن دارایی کاربران شد

در شب گذشته، حساب یکی از ادمین‌های گروه رسمی بیپل (Beeple) در دیسکورد هک شد و نتیجه آن انتشار ایردراپ جعلی NFT بود که باعث شد کاربران قربانی تقریبا ۳۸ اتر (ETH) از دست بدهند. یکی از ادمین‌ها با نام Multi در ۱۰ نوامبر تایید کرد که حساب او با وجود تایید هویت دو مرحله‌ای هک شده است. این اتفاق آخرین مورد از لیست بلند هک‌های دیسکورد است که باعث ضررهای قابل توجهی به کاربران شده است.

اعضای گروه بیپل در دیسکورد انتظار داشتن که با توجه به آخرین حراجی موفق این گروه، یک ایردراپ ساده قرار گرفته شود چرا که این گروه قبلا چنین کاری انجام داده بوده است. کاربران در تمام طول روز کانال دیسکورد و توییتر بیپل را دنبال می‌کردند تا فرصتی برای خرید NFTهای مقرون به صرفه داشته باشند.

یکی از کاربران گروه دیسکورد بیپل با نام NFT Simon می‌گوید که او کیف پول خود را آمده کرده بود تا به سرعت در ایردراپ شرکت کند. او در ادامه گفت: “زمانی که این پست در دیسکورد رسمی و توسط ادمین تایید شده بیپل با لینکی از وب سایت Nifty Gateway منتشر شد، من بیشتر از این وقت تلف نکردم و وارد لینک شدم.” سیمون فکر می‌کرد که ۶ NFT گروه بیپل را بدست آورده است اما وقتی به حساب Nifty خود مراجعه کرد نتوانست آنها را مشاهده کند. به دیسکورد برگشت و آنجا بود که متوجه شد که این یک ایردراپ جعلی بوده است.

پس از چند ساعت، ادمین اصلی موفق شد که کنترل اکانت خود را دوباره به دست آورد و فورا کیف پول هکر را به بایننس گزارش دهد. با این حال، سیمون می‌دانست که بسیار دیر شده است و پول آنها تا الان نقد شده است. داده‌های وب سایت Etherscan نشان می‌دهد که موجودی کیف پول هکر ادعا شده ۹,۱۲۱ دلار است و تنها ۲۵ اتر به طور ناگهانی جابه‌جا شده است. با این حال، کاربران نظر دیگری دارند و می‌گویند که اتریوم بیشتری از دست رفته است.

سیمون می‌گوید که گروه بیپل در گذشته در برابر اتفاقات متفاوت از جامعه خود دفاع کرده است، اما مطمئن نیست که این بار چگونه می‌توانند همه چیز را اصلاح کنند. او همچنین گفت که ۶ NFT خودش را به برگشتن اتریوم‌های از دست رفته‌اش ترجیح می‌دهد.

حساب رسمی بیپل به طور مستقیم به این موضوع اشاره نکرد، اما یک پیام در دیسکورد منتشر کرد که گفته شده بود: “برای همه اعضای تازه وارد، لطفا بدانید که من هرگز نخواهم نوشت که هی، سریعا برید این را بخرید.” کاربران این پیام را توهین‌آمیز پیدا کردند و در پاسخ به این پیام نوشتند: “به جای این پیام، یک اعلام آرامش و درک می‌توانست پذیرش همه چیز را برای ما آسان‌تر کند. این یک پیام شخصی ساده یا لینک نبود، بلکه یه نفود امنیتی بزرگ بود که حدود یک ساعت ادامه یافت.”