video thumb

شکایت شرکت میرامکس از تارانتینو به دلیل انتشار NFTهای فیلم Pulp Fiction

شرکت میرامکس (Miramax) که تولید فیلم Pulp Fiction را بر عهده داشته است، شکایتی علیه کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) کارگردان این فیلم تنظیم کرده است و او را به نقض حقوق کپی‌رایت به دلیل انتشار و فروش NFT‌های این فیلم متهم کرده است.

در ۲ نوامبر، تارانتینو اعلام کرد که در دسامبر ۲۰۲۱ هفت صحنه نمایش داده نشده فیلم را در قالب توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFTها برای طرفداران منتشر خواهد کرد. این توکن‌ها شامل نسخه‌هایی از فیلمنامه اصلی، دست‌نویس‌‌ها و تفسیر اختصاصی شخص تارانتینو است که اسرار فیلم و سازنده‌اش را فاش می‌کند.

شرکت میرامکس مالک حقوقی نسخه کلاسیک کارگردانی شده فیلم Pulp Fiction است. شرکت میرامکس ادعا می‌کند که تارانتینو برنامه‌های NFT خود را مخفی نگه‌ داشته بود و این موضوع در برنامه‌های خود شرکت برای تولید NFT‌های فیلم Pulp Fiction تداخل ایجاد کرده است.

بارت ویلیامز (Bart Williams)، وکیل شرکت میرامکس در بیانیه‌ای نوشت: “این اقدام تارانتینو، تلاش شرکت برای انتشار NFT‌های Pulp Fiction و را بی‌اثر می‌کند. شرکت قصد دارد از یک رویکرد استراتژیک و جامع به آن برسد.” ویلیامز همچنین تیم تارانتینو را به برداشت پول از پیش برنامه‌ریزی شده متهم کرد. ویلیامز گفت: “تارانتینو به جای پیروی از رویکرد قانونی و اخلاقی و صحبت با شرکت میرامکس در مورد ایده‌های پیشنهادی خود، بی پروا، حریصانه و عمداً اقدام به چنین کاری کرد و توافق نامه‌ای را که با شرکت امضا شده است را نادیده گرفت.”

در این شکایت آمده است: “او هیچ تلاشی برای تماس با میرامکس نکرده است و قبل از برگزاری کمپین مطبوعاتی خود و اعلام چنین خبری هیچ هماهنگی با ما نکرده است. همچنین، احتمالا حتی قبل از اعلام چنین خبری، مذاکرات گسترده‌ای با اشخاص ثالث برای توسعه و پخش NFTها داشته است.”

وکلای تارانتینو ادعا می‌کنند که موکل آنها حق انتشار فیلمنامه اصلی خود را در قرارداد با میرامکس حفظ کرده است و او بر اساس این قرارداد حق فروش NFTها را دارد. شرکت میرامکس می‌داند که NFTها یک بار فروش هستند و معادل انتشار یک فیلمنامه کامل نیستند، شکایت اصلی این شرکت مربوط به ادعاهای نقض قرارداد، نقض کپی‌رایت، نقض علامت تجاری و رقابت ناعادلانه است. مرامکس همچنین نامه‌ای برای تارانتینو منتشر کرده تا از انجام اینکار جلوگیری کند.

میرامکس شرکت تولید کننده فیلم Pulp Fiction است که توسط هاروی واینستین و برادرش باب واینستین تأسیس شده است. میرامکس در چندین فیلم موفق دیگر تارانتینو، از جمله Jackie Brown و Kill Bill، همکاری داشته و وظیفه تولید آنها را بر عهده داشته است.