سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کشور السالوادور قصد دارد که یک شهر بیت‌کوین ایجاد کند

کشور السالوادور همچنان از کشورهای پیشرو در پذیرش بیت‌کوین است و رهبری این حرکت را بر عهده دارد. رئیس جمهور این کشور، نایب بوکله خبر از راه‌اندازی شهر بیت‌کوین داد و اعلام کرد که منابع مالی مورد نیاز برای ساخت این شهر از طریق اوراق قرضه ۱ میلیارد دلاری بیت‌کوین تامین خواهد شد.

این ایده اولین بار توسط بوکله در کنفرانس هفته بیت‌کوین السالوادور اعلام شد، این کنفرانس به دنبال جشن گرفتن پذیرش بیت‌کوین در کشور و افزایش مشاکرت شهروندان برپا شده بود. توسعه شهر بیت‌کوین (Bitcoin City) با مشارکت شرکت‌های فعال ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌ فینکس و شرکت بلاک‌ استریم انجام خواهد شد. به گفته مدیر ارشد بیت‌ فینکس، این صرافی از طرح شهر بیت‌کوین السالوادور با راه‌اندازی یک پلتفرم اوراق بهادار برای نگهداری اوراق قرضه بیت‌کوین حمایت خواهد کرد.

نایب بوکله در نظر دارد که شهر بیت‌کوین تبدیل به یک شهر کاملا کاربردی با مناطق مسکونی، مراکز خرید، رستوران‌ها، یک بندر و هر چیز دیگری که با بیت‌کوین قابل استفاده باشد تبدیل شود. علاوه بر این، ساکنان این شهر فقط مشمول مالیات بر ارزش افزوده (VAT) می‌شوند که به گفته بوکله، این مالیات برای پرداخت اوراق شهرداری و مابقی برای زیرساخت‌های عمومی و نگهداری شهر استفاده می‌شود.

دولت السالودادور مدتی بعد از پذیرش بیت‌کوین در کشور شروع به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی مختلف کرد. در اوایل نوامبر، بوکله با سود به دست آمده از بیت‌کوین اقدام به ساخت ۲۰ مدرسه جدید کرد. همچنین در اوسط اکتبر، دولت این کشور چهار میلیون دلار سود به دست آمده از بیت‌کوین را برای ساخت یک بیمارستان دامپزشکی جدید در پایتخت این کشور سرمایه‌گذاری کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location