سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صندوق بین المللی پول می‌گوید که السالوادور نباید از بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی کشور استفاده کند

صندوق بین المللی پول (IMF) باری دیگر به کشور السالوادور نسبت به استفاده از بیت‌کوین به عنوان پول ملی هشدار داد و دلایل خود را حمایت از مصرف‌کننده، پول‌شویی و نوسان‌های شدید قیمتی عنوان کرد. در ۲۲ نوامبر، دو روز پس از اینکه السالوادور برنامه‌های خود برای ساخت اولین شهر بیت‌کوین در جهان را اعلام کرد، صندوق بین المللی پول (IMF) مستقر در آمریکا بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن نگرانی‌های خود در مورد استفاده این کشور از بیت‌کوین به عنوان ارز رایج را تکرار کرده است.

کارکنان صندوق بین‌المللی پول نوشتند: “با توجه به نوسانات بالای قیمت بیت‌کوین، استفاده از آن به عنوان پول قانونی و رایج خطرات قابل‌توجهی برای مردم، یکپارچگی مالی و ثبات مالی خواهد داشت. استفاده از آن همچنین منجر به بدهی‌های احتمالی مالی می‌شود. به دلیل این خطرات، بیت‌کوین نباید به عنوان یک ارز رسمی در کشور استفاده شود.”

بیانیه بالا ارزیابی‌ فنی کارکنان صندوق بین المللی پول از السالوادور برای سال ۲۰۲۱ است. گروهی از کارکنان مأموریت داشتند تا سلامت عمومی اقتصاد السالوادور را ارزیبایی کنند و گزارشی از وضعیت کلی آن تهیه کنند. این گزارش پذیرش بیت‌کوین در این کشور و اثربخشی کیف پول چیوو (Chivo) را بررسی کرده است، چیوو کیف پول دیجیتالی است که به شهروندان امکان پرداخت به دلار آمریکا و بیت‌کوین را می‌دهد.

کارکنان صندوق بین‌المللی پول خاطرنشان کردند که اگرچه مشارکت مالی و تلاش‌های السالوادور برای رشد در این زمینه را تحسین می‌کنند، اما این کشور باید مقررات و نظارت قوی‌تری بر اکوسیستم پرداحت جدید خود تنظیم کند چرا که باید از حقوق مصرف کننده به درستی حفاظت شود و از پول‌شویی و تامین مالی احتمالی تروریسم جلوگیری شود.

در ۲۰ نوامبر، نایب‌ بوکله، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد که قصد دارد از یک میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی با پشتوانه بیت‌کوین جهت تامین مالی ساخت شهر بیت‌کوین استفاده کند. صندوق بین‌المللی پول در بیانیه خود به این موضوع پرداخت و گفت که این نوع طرح‌ها نیازمند تجزیه و تحلیل بسیار دقیق از پیامدها و خطرات احتمالی آن برای ثبات مالی است.

این اولین هشدار صندوق بین المللی پول به السالوادور و خطرات پذیرش بیت‌کوین آن به عنوان ارز رسمی نیست و آخرین آن هم نخواهد بود. صندوق بین المللی پول در ماه جولای اعلام کرده بود که استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ارز ملی در شرایط فعلی گامی دور است. بانک جهانی همچنین درخواست السالوادور در ماه ژوئن برای کمک فنی در پذیرش بیت‌کوین را رد کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location