video thumb

دولت هند به دنبال ممنوعیت عرضه تایید نشده ارزهای دیجیتال است

دولت هند قصد دارد طبق لایحه‌ای که برای جلسه زمستانی پارلمان در نظر گرفته است، تقریباً تمام ارزهای دیجیتالی که به صورت خصوصی عرضه می‌شوند را ممنوع اعلام کند. البته لازم به ذکر است که طبق دستور کار لایحه، به منظور ارتقا این فناوری و ادامه یافتن توسعه آن می‌توان در موارد خاص استثناء قائل شد. همچنین این ممنوعیت زمینه را برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) فراهم می‌کند، هر چند که همین موضوع در لایحه نیز اشاره شده است. انتظار می رود که نسخه ابتدایی ارز دیجیتال بانک مرکزی هند در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.

این خبر برای کسانی که تحولات هند را دنبال می‌کردند تعجب‌آور نیست. یک منبع دولتی هند در هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که دولت تمام ارزهای دیجیتالی که فاقد تاییدیه هستند را ممنوع خواهد کرد و تنها زمانی که آن رمزارز توسط دولت تایید شده باشد قابل معامله خواهد بود. او در ادامه گفت که نگهداری و معامله غیرقانونی آن ممکن است جریمه به دنبال داشته باشد.

در اوایل نوامبر امسال هم اکونومیک تایمز اعلام کرده بود که ممنوعیت رمزارزها در هند فقط به عنوان روشی برای پرداخت ممنوع خواهد بود نه سرمایه‌گذاری. هر چند که به طور کلی به نظر می‌رسد که بیت‌کوین و برخی از آلت‌کوین‌های بزرگ تحت تاثیر این اخبار قرار نگرفته‌اند و باعث تغییری در قیمت آنها نشده است.