video thumb

سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری رمزارز از صرافی بیت‌مارت

بر اساس داده‌های منتشر شده شرکت امنیت بلاک چین پک‌شیلد (PeckShield)، صرافی بیت‌مارت (BitMart) مورد یک سرقت ۲۰۰ میلیون دلاری قرار گرفته است. پک‌شیلد در ابتدا توییت کرد که ۱۰۰ میلیون دلار توکن از یکی از کیف‌پول‌های صرافی به سرقت رفته است. شیبا اینو (SHIB) در صدر فهرست دارایی‌های مسروقه قرار دارد و هکر موفق شده که ۸۹۳٫۸ میلیارد توکن شیبا اینو به ارزش ۳۳٫۴ میلیون دلار را هک کند.

سایتما (SAITAMA)، دوج ایلان مارس (ELON) و آکیتا اینو (AKITA) نیز از جمله ۲۰ ارز دیجیتالی بودند که از بیت‌مارت به سرقت رفتند. پک‌شیلد همچنین در توییتی دیگر اعلام کرد که ۹۵ میلیون دلار دیگر توکن مبتنی بر بایننس اسمارت چین هم نیز به سرقت رفته است و هکر موفق شده ۲۹٫۴ تریلیون توکن سیف‌مون (SafeMoon) به ارزش ۴۳٫۸ میلیون دلار را به سرقت ببرد.

بیت‌مارت در بیانیه‌ای این نقض امنیتی را پذیرفت و مدعی شد که تنها درصد کمی از کل دارایی‌هایش تحت تأثیر این حمله قرار گرفته است. به گفته شلدون شیا مدیرعامل بیت‌مارت، صرافی هنوز روش‌های احتمالی که ممکن است مورد استفاده هکر قرار گرفته باشد را مشخص نکرده است.

شلدون شیا در توییر نوشت: “ما وجود یک نقض امنیتی در مقیاس بزرگ را در کیف‌پول‌های اتریوم و یکی از کیف‌پول‌های بایننس اسمارت‌ چین خود شناسایی کردیم. در حال حاضر ما در حال بررسی روش‌های ممکن مورد استفاده هکر هستیم. هکر موفق شده است دارایی‌هایی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار را به سرقت ببرد.

هکر با کمک سرویس ترکیبی مبتنی بر اتریوم Tornado.cash شروع به برداشت دارایی‌های دزدیده شده خود کرده است. بر اساس گزارش کوین‌گکو (CoinGecko)، صرافی بیت‌مارت از نظر حجم معاملاتی در بین ۲۰ صرافی برتر قرار دارد.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر