video thumb

صرافی بایننس قصد دارد با وجود فشارهای نهاد‌های نظارتی یک شعبه در بریتانیا به ثبت برساند

ژائو مدیرعامل بایننس می‌گوید که این صرافی در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک شعبه در بریتانیا در فاصله زمانی ۶ تا ۱۸ ماه آینده است و این در حالی است که قانون‌گذاران این کشور در اوایل سال جاری دستور توقف معاملات را داده بودند. اداره رفتار مالی بریتانیا (FCA) توانایی صرافی بایننس برای معاملات در بریتانیا را در ماه ژوئن لغو کرد. بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان است.

برای تبدیل شدن به یک صرافی ارز دیجیتال ثبت شده در بریتانیا، باید از قوانین مربوط به پولشویی و تامین مالی تروریسم پیروی کنید. مدیرعامل بایننس در ۴ دسامبر اعلام کرد که قصد دارد برای مجوز FCA بریتانیا درخواست دهد، چرا که از زمان اطلاعیه توقف معاملات FCA در ژوئن تاکنون تعدادی از کارکنان نظارتی سابق این سازمان را به استخدام خود درآورده است.

این اولین باری نیست که بایننس دست به چنین کاری می‌زند، این صرافی بزرگ ارز دیجیتال در ماه اکتبر رئیس سابق روابط بین‌الملل در اداره خدمات مالی دبی (DFSA) را به عنوان مدیر رابط نظارتی خود استخدام کرد. وظیفه او تسهیل روابط بهتر با نهاد‌های نظارتی بین‌المللی است.

ژائو همچنین اضافه کرد که این صرافی باری دیگر به طور کامل با نهاد‌های نظارتی صحبت خواهد کرد و تغییرات اساسی در عرضه دارایی‌ها، فرایند‌های داخلی صرافی و نحوه کار آن با نهاد‌های نظارتی اعمال خواهد کرد. با تایید FCA، بایننس می‌تواند خدماتی مانند معاملات فیوچرز را در بریتانیا ارائه دهد.

در ماه آگوست، اداره رفتار مالی بریتانیا یک اخطار نظارتی منتشر کرد که در آن گفته شده بود که توانایی نظارت مؤثر بر صرافی بایننس را ندارد چرا که این صرافی به سؤالات مربوط به شعبه مرکزی خود پاسخ نمی‌دهد. بایننس تمام اتهامات مربوط به دستکاری در بازار ارزهای دیجیتال را رد کرده است.