سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جلسه متفاوت نمایندگان آمریکا مربوط به ارزهای دیجیتال؛ آیا رویکرد قانون‌گذاران تغییر کرده است؟

دولت آمریکا در اقدام جدید نظارتی خود جلسه کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان را با تمرکز بر روی ارزهای دیجیتال برگزار کرد. این اولین جلسه کنگره محسوب می‌شود که مستقیماً بر روی ارزهای دیجیتال متمرکز است و در مورد حمایت از سرمایه‌گذاران است و نه ضربه به آن‌ها.

واکنش کارشناسان و مدیران صرافی‌های حاضر در این جلسه بسیار مثبت بوده است، به طوری که گفته‌ می‌شود نمایندگان سؤالات بهتری پرسیده‌اند و طوری عمل کردند که ثابت کنند هدفشان درک این صنعت است و نه مقابله با آن یا عمل بر اساس قوانین از پیش تعیین شده. نمایندگانی بودند که سؤالاتی در ارتباط با ردپای زیست محیطی بیت‌کوین و شعارهایی ضد این صنعت پرسیدند، اما به طور کلی این جلسه کنگره یک گفتگوی سازنده بین افراد فعال در این صنعت و قانون‌گذاران بود.

شنیدن نظرات فعالان صنعت ارزهای دیجیتال

این جلسه که توسط رئیس کمیته خدمات مالی، ماکسین واترز (Maxine Waters) برگزار شد بر نقش صرافی‌های ارز دیجیتال، رشد استیبل‌کوین‌ها و مسائل کلی مرتبط با ارزهای دیجیتال متمرکز بود. در این جلسه چندین مدیر ارشد اجرایی و فعال در حوزه ارزهای دیجیتال برای نمایندگی از این حوزه حضور داشتند.

برخی از موضوعات مهم جلسه تمرکززدایی اکوسیستم دیجیتال با قدرت رمزارزها و عدم تمایل نمایندگان به دادن اجازه برای فعالیت برخی از محصولات صنعت ارزهای دیجیتال بود. همچنین ارتباط ارزش جهانی دلار آمریکا و تقاضای بالا برای استیبل‌کوین‌ها نیز مورد توجه زیادی قرار گرفت.

آیا بانک‌های مرکزی از دیفای وحشت دارند؟

لازم به ذکر است که بازار ارزهای دیجیتال کاملاً پیروزمندانه جلسه نمایندگان مجلس آمریکا را ترک نکرده است. آخرین گزارش بانک‌های مرکزی مربوط به حوزه دیفای (DeFi) ارزهای دیجیتال است و آن‌ها دیفای را با توصیف‌های هشداردهنده‌ای چون توهم عدم تمرکز معرفی کرده‌اند.

بانک‌های مرکزی از برخی جنبه‌های ساختاری حوزه دیفای نگران هستند، مانند عدم تطابق نقدینگی و نبود بانک‌ها جهت نظارت بر این سیستم. در این گزارش گفته شده که پروتکل‌های حاکم بر فعالیت دیفای خطر انحصار را به همراه دارد و باعث می‌شود که تمرکز قدرت در این سیستم به دست تعداد کمی بیفتد. این اظهارات بانک‌های مرکزی ممکن است تعجب افراد فعال در حوزه دیفای را برانگیزد.

لحظه شماری برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

فعالیت بانک‌های مرکزی نشان می‌دهد که این بانک‌ها علاقه دارند که بتوانند این نوآوری مالی را کنترل کنند و آزمایش اخیر CBDC بانک‌های مرکزی سوئیس و فرانسه این موضوع را تائید می‌کند. لازم به ذکر است که آزمایش موفقیت‌آمیز بود اما هر دو کشور اعلام کردند که این موضوع انتشار CBDC اروپایی را تضمین نمی‌کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location