video thumb

تعداد کیف پول های کاردانو با ۱۲۰۰ درصد رشد، به بیش از ۲٫۵ میلیون رسید

تعداد کیف پول های رمزارز کاردانو (ADA) در طی سال افزایشی ۱,۲۰۰ درصدی داشتند و تعداد آنها از ۱۹۰ هزار، به ۲٫۵ میلیون کیف پول افزایش داشته است. این افزایش نشان دهنده محبوبیت رو به رشد ارزهای دیجیتال در دنیا است که قسمتی از آن را می‌توان مدیون قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) این رمزارز دانست.

طبق گزارش هایی که از سمت شرکت کاردانو منتشر شده است کاردانو نسبت به دی ماه سال گذشته افزایش ۱,۲۰۰ درصدی در تعداد کیف پول (Wallet) خود داشته است. با وجود اینکه قیمت این رمزارز از ۳ دلار به ۱٫۴ دلار کاهش یافت، نسبت به سال گذشته افزایشی ۷۸۴ درصدی داشته است.

مدیرعامل شرکت کاردانو، فردریک گرگارد (Fredrick Gregaard) به تازگی پستی را منتشر کرده است که در آن به تغییرات رمزارز کاردانو در سال گذشته پرداخته است که به باور او “سالی بسیار خوب” برای این رمزارز بوده است.

به گفته‌ی گرگارد سال ۲۰۲۱ برای رمزارز کاردانو سال خوبی بوده است. او دلایل پیشرفت این رمزارز را رشدی پایدار، مشارکت با شرکت های مطرح، افزایش کاربران ارزدیجیتال و نوآوری فناوری نامید. گرگارد هم‌چنین به توسعه سامانه رمزارز ها اشاره کرد و آن را عاملی تاثیر گذار خواند.

هم‌چنین لازم به ذکر است که تعداد آدرس های فعال (Active Address) این سامانه نسبت به مهر ماه چهار برابر شده است و کارمزد آن از ۰٫۴۵ دلار به ۰٫۳۸ دلار میانگین کاهش یافته است.

طبق گزارش سایت CryptoCompare در ماه مهر تنها ۵۰۵۶۰ عدد آدرس فعال وجود داشت و در طی دو ماه این عدد به ۲۱۶ هزار عدد افزایش یافت.

گرگارد در ادامه اضافه کرد که قسمتی از این پیشرفت را مدیون اجرایی کردن پروتکل Alonzo hard fork است. این پروتکل امکان دسترسی به قرارداد های هوشمند (Smart Contract) و فضای دی‌فای(DeFi) را به کاربران ‌می‌دهد.

امکان دسترسی به قراردادهای هوشمند باعث شده است بسیاری از پلتفرم ها به اکوسیستم کاردانو بپیوندند و به اولین صرافی غیرمتمرکز در این سامانه تبدیل شوند. در این پست گرگارد به همکاران نیز اشاره‌ای داشت. از مشارکت ها می‌توان به سامانه‌ی گیمینگ Rival، فناوری مالی UBX و شرکت خیریه‌ی Save The Children اشاره کرد.

بیش از ۷۰ درصد حجم این توکن روی این سیستم سرمایه‌گذاری شده است و بسیاری از سرمایه گذاران در انتظار برنامه های غیرمتمرکزی هستند که در آینده سامانه کاردانو منتشر خواهد کرد.