سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارتقای بی ‌سر و صدای پالی‌گان باگی را برطرف کرد که ۲۴ میلیارد دلار توکن MATIC را در معرض خطر قرار داده بود

شبکه مقیاس‌پذیری لایه دوم مبتنی بر اتریوم، پالی‌گان بی سر و صدا یک مشکلی را برطرف کرده است که ۲۴ میلیارد دلار توکن MATIC این شبکه را در معرض خطر قرار داده بود.

طبق یک پست وبلاگی در ۲۹ دسامبر توسط پالی‌گان، این مشکل بحرانی که یک آسیب‌پذیری خطرناک محسوب می‌شود در قرار داد جنسیس اثبات سهام (PoS) شبکه قرار داشت و اولین بار توسط دو هکر کلاه سفید شناسایی شد.  این دو هکر از طریق پلتفرم باگ باونتی (bug bounty) ایمنی‌فای (Immunefi) در ۳ و ۴ دسامبر این آسیب‌پذیری را کشف و پاداش خود را دریافت کردند.

این آسیب‌پذیری حدود ۹٫۲۷ میلیارد توکن MATIC را در معرض خطر قرار داده بود که در زمان نگارش این مقاله چیزی در حدود ۲۳٫۶ میلیارد دلار ارزش دارد و این رقم نشان دهنده عرضه ۱۰ میلیاردی این توکن است. پالی‌گان اشاره کرد که این آسیب‌پذیری در ۵ دسامبر در بلوک شماره ۲۲۱۵۶۶۶۰ و از طریق آپدیت اضطراری بور (Bor) به شبکه اصلی برطرف شد.

تیم اصلی پالی‌گان با تیم متخصص پلتفرم ایمنی‌فای بلافاصله وارد عمل شدند و یک راه حل معرفی کردند. بر اساس گزارش‌های پالی‌گان، تمامی توسعه‌دهندگان اصلی شبکه جمع شدند تا ظرف ۲۴ ساعت بدون توقف ۸۰ درصد از شبکه را ارتقا دهند.

پالی‌گان می‌گوید که این مشکل بدون اطلاع‌رسانی به کاربران برطرف شد و از خط‌مشی تیم Geth شبکه اتریوم پیروی شد که اجازه انتشار آپدیت‌های مخفی را می‌دهد. بر اساس دستورالعمل‌های Geth، پروژه و توسعه‌دهندگان باید ۴ تا ۸ هفته پس از رفع اشکال‌های کلیدی شبکه، آپدیت را به کاربران گزارش دهند. این وقفه در گزارش دهی برای جلوگیری از سوء استفاده در زمان حل آسیب‌پذیری انجام می‌شود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده پلتفرم ایمنی‌فای، هکر کلاه سفیدی با نام لئون اسپیس واکر کسی بود که حفره امنیتی این شبکه را کشف و در ۳ دسامبر آن را گزارش داد. این هک به دلیل تلاش‌های خود در کشف این حفره امنیتی ۲٫۲ میلیون دلار استیبل‌کوین پاداش گرفت. دومین هکر کلاه سفید ناشناسی که این حفره امنیتی را گزارش کرد حدود ۵۰۰۰۰۰ توکن MATIC به ارزش ۱٫۲۷ میلیون دلار هدیه گرفت.

یکی از بنیان‌گذاران پالی‌گان، جینتی کانانی (Jaynti Kanani) از توانایی شبکه بر رفع سریع این باگ بحرانی می‌گوید: “این یک آزمایش برای انعطاف‌پذیری شبکه ما و توانایی ما برای اقدام قاطع و به موقع در چنین مواقعی بود. با توجه به میزان خطری که پشت سر گذاشتیم، معتقدم که تیم ما بهترین تصمیمات ممکن را گرفته است.”

در زمان نگارش این مقاله، توکن MATIC با ۲ درصد کاهش در قیمت ۲٫۴۸ دلار معامله می‌شود. علیرغم بازار منفی این روزهای ارزهای دیجیتال، توکن MATIC در ۳۰ روز گذشته حدود ۴۹ درصد افزایش یافته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location