سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش قیمتی بیت کوین به ۴۱ هزار دلار و سقوط بازار ارزدیجیتال

در حالی که بیت کوین سال ۲۰۲۲ را با روند تقریبا با ثباتی در محدوده ۴۵ تا ۵۰ هزار دلار شروع کرده بود، اما ناگهان از دو روز گذشته و ۱۶ دی ماه، سقوطی قیمتی را مشاهده کردیم و قیمت به محدوده ۴۱ هزار دلار کاهش یافت. کاهشی که بر بازار رمزارز نیز اثرگذار بود و تقریبا تمام ارزهای محبوب جهانی کاهش قیمتی چند درصدی داشتند. اما دلیل این کاهش قیمتی چه بود و آیا نیاز است نگران آن باشیم؟

قزاقستان و قطعی اینترنت

کشور قزاقستان این روزها وضعیت آرامی را سپری نمی کند و مردم معترض و مخالفان حکومت به خیابان ها آمده اند. دولت نیز برای مقابله با شلوغی ها اینترنت کشور را قطع کرد. قطعی اینترنت در کشور قزاقستان از آنجایی اهمیت دارد که این کشور رتبه دوم در هش ریت جهان دارد و صنعت استخراج رمزارز در این کشور بسیار محبوب بوده است. با قطعی اینترنت، تمام مزارع استخراج نیز متوقف شدند. موضوعی که در نهایت منجر به کاهش ۱۳٫۴ درصدی هش ریت جهانی شد. این کاهش هش ریت علاوه بر مشخص نبودن زمان دقیق وصل شدن دوباره اینترنت، اثر منفی بر بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال داشت و روند کاهشی با انتشار این خبر آغاز شد.

قانون گذاری ها همچنان بر بازار اثر می گذارند

پس از چین، چشم فعالان رمزارز و بیت کوین به آمریکا است. کشوری با اقتصادی قدرتمند که اعمال ممنوعیت ها توسط آن می تواند اثر بزرگی در بازار داشته باشد، به همین دلیل است که طی چند ماه اخیر اخبار قانون گذاری رمزارزها در این کشور همواره تغییرات قیمتی بازار را رقم زده اند. کاهش اخیر قیمتی نیز به این کشور بر می گردد و دلیل آن، انتشار برنامه های فدرال رزرو است.

سقوط قیمت بیت کوین اندکی پس از تایید دوباره برنامه های مرتبط با کنترل ترازنامه مالی در نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) رخ داد. برنامه های منتشر شده نشان دهنده تعهد فدرال رزرو در کاهش ترازنامه و افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ است. براساس اخبار فعلی، انتظار می رود که فدرال رزرو در ماه مارس افزایش نرخ بهره را آغاز کند، موضوعی که نشان دهنده کاهش ترازنامه قبل از شروع تابستان است.

بیت کوین همچنان به کاهش قیمتی ادامه می دهد؟

برخی از تحلیلگران معتقد هستند که خط ۴۶ هزار دلار اهمیت زیادی دارد و برای توقف روند کاهشی بیت کوین باید این خط حمایتی را پس بگیرد. در سمت مقابل تحلیلگران بر این باور هستند که وضعیت حال حاضر بازار خوب نیست و کاهش قیمتی بیشتر پیش بینی می شود.

برخی از تحلیلگران وضعیت حال حاضر را به وضعیت نرمال چرخه های هاوینگ تشابه کرده اند. چرخه هایی که پس از انجام هاوینگ قیمت افزایش زیاد پیدا می کند و سپس با مقداری کاهش در یک محدوده تا هاوینگ بعدی (سال ۲۰۲۴) نوسان پیدا می کند.

کاهش به ۳۰ هزار دلار

کاهیش قیمت بیت کوین به ۴۱ هزار دلار زنگ خطر را به صدا درآورد، اما همچنان برخی فعالان بازار معتقد هستند که به خط ۳۸ هزار دلار و کمتر نخواهیم رسید و خط ۳۸ هزار دلار در بدترین حالت رخ خواهد داد. در سمت مقابل، بسیاری پیش بینی می کنند که روند کاهشی ادامه داشته باشد و حتی به ۳۰ هزار یا ۲۸ هزار دلار نیز برسیم، اما این به معنای نابودی بازار بیت کوین و سقوط نهایی نیست، بلکه می تواند بهترین فرصت خرید قبل از رشد دوباره به سمت ۶۸ یا حتی ۱۰۰ هزار دلار باشد.

نظر شما چیست؟ به نظر شما روند ماه های آینده بیت کوین صعودی خواهد بود یا نزولی؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location