video thumb

هک ۶٫۸ میلیون دلاری کیف پول گرم صرافی LCX

صرافی ارز دیجیتال LCX پس از تعلیق موقت تمام سپرده و برداشت ها در این پلتفرم، هک یکی از کیف پول های گرم خود را تایید کرده است. این هک ابتدا توسط شرکت امنیتی بلاک چین PeckShield، براساس انتقال مشکوک توکن های ERC-20 از LXC به یک کیف پول ناشناخته اتریوم (ETH) شناسایی و اطلاع رسانی شد.

مدتی بعد صرافی این هک کیف پول گرم و از دست رفتن تعدادی توکن از جمله اتریوم (ETH)، یو اس دی کوین (USD Coin) و خود توکن LCX را تایید کرد، آدرس کیف پول هکر در اطلاع رسانی ۰x165402279F2C081C54B00f0E08812F3fd4560A05 عنوان شده است.

براساس تحقیقات PeckShield، پس از انتقال موفقیت آمیز هشت نوع توکن شامل اتریوم (ETH)، یو اس دی کوین (USD Coin) توکن LCX، سندباکس (SAND)، کوانت (QNT)، چین لینک (LINK)، انجین کوین (ENJ) و میکر (MKR) توسط هکر، صرافی LCV در مجموع ۶٫۸ میلیون دلار از دست داده است.

ارزهای دیجیتال دزدیده شده

در حال حاضر، صرافی LCX برنامه ای برای کمک به بازگرداندن وجوه از دست رفته به اشتراک نگذاشته است. با این حال، این شرکت تایید کرده است که اقدامات امنیتی را برای محافظت از سایر کیف پول ها و دارایی ها انجام می دهد و در پیامی از حمایت ها تشکر کرد:”در طول این دوره سخت، ما از حمایت مشتریان، سایر صرافی ها، کارشناسان امنیتی و جامعه گسترده ارزهای دیجیتال قدردانی می کنیم.”

در چند ماه اخیر این صرافی تنها هدف هکر ها نبوده است، گزارش اخیر پلتفرم امنیتی ImmuneFi نشان می دهد که شرکت های رمزارز در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰٫۲ میلیارد دلار را به دلیل هک، کلاهبرداری و سایر فعالیت های مخرب ضرر کرده اند که بیشترین آنها، Poly Network با ۶۱۳ میلیون دلار، Venus با ۲۰۰ میلیون دلار و در نهایت BitMart با ۱۵۰ میلیون دلار گزارش شده است.