video thumb

سه دلیل افزایش قیمت هارمونی در چند روز گذشته

قیمت بیت‌کوین فاصله زیادی با رکورد ۶۹ هزار دلاری خود دارد و با وجود این موضوع، آلت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال با نادیده گرفتن بیت‌کوین به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهند و به دنبال ثبت رکورد‌های قیمتی جدید هستند. داده‌ها نشان می‌دهد که ارز دیجیتال هارمونی (ONE) از زمان ریزش به ۰٫۱۳ دلار در ۴ دسامبر، افزایش ۱۶۳ درصدی را تجربه کرده و به ۰٫۳۸ دلار در ۱۴ ژانویه رسیده است.

اکنون در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به سه دلیل مهم که باعث افزایش قابل توجه هارمونی در چند وقت اخیر شده است.

توسعه اکوسیستم هارمونی به لطف پروژه تشویقی ۳۰۰ میلیون دلاری شبکه

یکی از بزرگ‌ترین دلایل افزایش قیمت هارمونی و پیشرفت کلی اکوسیستم آن در ماه سپتامبر صورت گرفت، زمانی که یک پروژه تشویقی ۳۰۰ میلیون دلاری برای توسعه‌دهندگان راه‌اندازی شد که هدف آن پیدا کردن باگ‌ها، کمک‌های مالی و ایجاد ۱۰۰ سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) در اکوسیستم هارمونی بود.

از زمان راه‌اندازی این پروژه، ۲۳ دائو در اکوسیستم هارمونی راه‌اندازی شده است و تعداد بیشتری هم در دست توسعه است. همچنین این پروژه باعث شد که پروتکل‌های مختلف مانند پروژه‌های حوزه دیفای، پلتفرم‌های پرداختی و پروژه‌های NFT به استفاده از شبکه هارمونی جذب شوند.

پل‌های میان زنجیره‌ای به آینده هارمونی کمک می‌کنند

دومین دلیل عملکرد خوب هارمونی، استفاده از فناوری میان زنجیره‌ای است که باعث شده شبکه هارمونی را با دیگر شبکه‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم مانند سلر (Celer) و پالی‌گان (Polygon) متصل کند.

شبکه هارمونی در اقدامی جدید با زنجیره سی‌بریج سلر (Celer c-bridge) ادغام شده است که این امکان انتقال میان زنجیره‌ای یو‌اس‌دی‌کوین (USDC) و رپد اتر (wETH) را فراهم می‌کند. هارمونی همچنین در نوامبر سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از پروژه پل میان زنجیره‌ای هورایزن، یک پل میان زنجیره‌ای NFT نیز راه‌اندازی کرد.

هارمونی همچنین اخیراً اعلام کرده است که با پروتکل لایه ۱ شبکه کازماس همکاری کرده است تا یک پل میان زنجیره‌ای بین دو اکوسیستم در حال رشد هارمونی و کازماس ایجاد شود تا بتوانند در کنار یکدیگر پیشرفت کنند و راهی برای گسترش قابلیت همکاری و کمک به مقیاس مالی بین زنجیره‌ای پیدا کنند.

لازم به ذکر است که هارمونی در مراحل پایانی توسعه یک پل بومی میان زنجیره‌ای برای شبکه بیت‌کوین است و انتظار می‌رود تا قابل از پایان سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

کاربران جدید و رشد اکوسیستم هارمونی به افزایش TVL شبکه کمک کرده است

یکی دیگر از دلایل افزایش جسورانه هارمونی در چند روز گذشته افزایش TVL است که بر اساس داده‌های منتشر شده اکنون به بالاترین سطح خود در ۱٫۲۵ میلیارد دلار رسیده است. پروتکل‌های مختلف دیفای در اکوسیستم هارمونی در حال پیشرفت هستند و از جمله این پروتکل‌ها می‌توان به دیفای کینگدامز (JEWEL) اشاره کرد که ۷۴۷ میلیون دلار از حجم کلی TVL هارمونی را تشکیل می‌دهد.