video thumb

اتریوم در یک هفته با سوزاندن ۴۰۰ میلیون دلار توکن رکورد زده است

اتریوم به دنبال رشد مداوم بازار توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT در یک هفته بیشتر از ۱۱۰ هزار اتر را سوزانده است.

نرخ خالص عرضه اتریوم در این هفته منفی است

مهم‌ترین بخش مکانیسم توکن‌سوزی اتریوم، به همراه به‌روزرسانی EIP-1559 ارائه شد و هدف آن تبدیل اتریوم به یک دارایی ضد تورمی بود. تبدیل اتریوم به یک دارایی ضد تورمی زمانی ممکن خواهد بود که تعداد توکن‌های عرضه شده از تعداد توکن‌های سوزانده شده پایین‌تر بماند.

در یک بازه زمانی یک هفته‌ای، تعداد توکن‌های سوزانده شده از تعداد توکن‌های عرضه شده بیشتر شد که این منجر به منفی شدن نرخ خالص عرضه توکن شده است. در زمان نگارش این مقاله، نرخ خالص عرضه اتریوم در ۱۶ هزار توکن به ارزش ۵۴ میلیون دلار باقی مانده است.

نرخ خالص عرضه منفی نشان می‌دهد که تعداد توکن‌های در گردش شبکه کاهش یافته است که می‌تواند به عنوان یک اتفاق ضد تورمی در نظر گرفته شود، چیزی که بیشتر تحلیلگران اتریوم آن را پیش‌بینی کرده بودند.

اثر ضد تورمی بر نمودار قیمتی اتریوم

اعضای انجمن اتریوم استدلال می‌کنند که جدید‌ترین افزایش قیمت اتریوم در چند وقت اخیر ارتباط مستقیمی با اثر ضد تورمی دارد چرا که ارزش اتر با ظاهر شدن هر بلاک ضد تورمی در زنجیره اتریوم افزایش پیدا می‌کند.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که عملکرد اتریوم  در مقایسه با سایر زنجیره‌های لایه ۱ یا رمزارزهای با ارزش چندان قابل توجه یا چشمگیر باشد. در مقایسه با سایر شبکه‌های لایه ۱ دیگر که به کاربران اجازه می‌دهند که راه‌های حل‌های مقیاس‌پذیری غیرمتمرکز ایجاد کنند، سولانا و اتریوم هر دو در یک دوره زمانی یکسان با رشد منفی ۸۰۰ درصد مواجه بودند.

در زمان نگارش این مقاله، اتریوم با ۱٫۷ درصد کاهش در قیمت ۳,۲۷۶ دلار معامله می‌شود.