video thumb

به گفته‌ی تحلیلگران، کاهش اخیر قیمت بیت‌کوین جای نگرانی ندارد

با وجود کاهش قیمتی که بیت‌کوین (BTC) در آغاز سال داشته است، این کاهش قیمت قابل پیش‌بینی و مانند سال گذشته بود و جای نگرانی نیست. علاوه بر آن طبق تحلیل های منتشر شده، بیت‌کوین در روز های آتی یک نوسان مثبت خواهد داشت.

TechDev که یکی از تحلیلگران مطرح دنیای رمزارز است، در چند پست توئیتر (Twitter) خود تاکید بر این داشت که کاهش قیمت بیت‌کوین قابل پیش‌بینی بود و نمودار آن غیرمعمول نیست.

بیت‌کوین پس از این‌که در ماه نوامبر سال گذشته به بیش‌ترین قیمت خود یعنی ۶۹ هزار دلار رسیده بود، حدود ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته است و این کاهش قیمت هم‌چنان ادامه دارد و باعث ترس بسیاری از علاقه‌ مندان ارزدیجیتال شده است. TechDev که به عنوان فردی با دید مثبت شناخته می‌شود، هیچ نگرانی بابت این کاهش قیمت نشان نداده است. به گفته‌ی TechDev، او پس از تحلیلی که روی آدرس‌های کیف پول (Wallet Address) جدید داشت، نموداری مانند سال قبل مشاهده کرده است. وی همچنین صعود قیمتی را برای بیت کوین نزدیک دید.

او گفت:”ما ۶ تحلیل انجام دادیم که از این ۶ تحلیل، ۴ پیش‌بینی آن نشان داد که روندی صعودی (Higher High) در انتظار بیت‌کوین است اما در نظر من با وجود کاهش حجم معاملاتی، هر ۶ پیشبینی روندی صعودی نشان می‌دهند.”

کاهش حجم معاملاتی در گذشته نیز باعث نگرانی شده بود زیرا بسیاری دلیل کاهش قیمت بیت‌کوین را کاهش نقدشوندگی (Liquidity) آن می‌دانستند.

TechDev در ادامه گفت:” به طور کلی تغییرات نمودار بیت‌کوین همانند نمودار Fibonacci سال های گذشته عمل کرده است و این دلیل نمی‌شود که تصور کنیم بیت‌کوین افزایش قیمت نخواهد داشت.”

بر اساس داده‌های سایت CoinTelegraph، بیت‌کوین ممکن است روند سه ماهه آخر سال گذشته خود را تکرار کند و بسیاری از کاربران مشتاق این اتفاق هستند.

با وجود روندی که بیت‌کوین در ماه‌های گذشته داشته است، بسیاری به دنبال وارد شدن در سطوح پایین این بازار هستند. TechDev در یکی از تحلیل های خود با استفاده از شاخص قدرت نسبی (RSI) روندی صعودی برای بیت‌کوین نشان داد که احتمال می‌داد در آینده ای نزدیک بیت‌کوین به بیشترین حد قیمتی خود خواهد رسید. داده‌های سایت های TradinView و CoinTelegraph نیز این موضوع را تایید می کنند.