سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سقوط قیمت بیت‌کوین؛ ۲۰ هزار دلار نزدیک است؟

گابور گورباکس (Gabor Gurbacs)، مدیر دارایی‌های دیجیتال در شرکت VanEck به سرمایه‌گذاران بیت‌کوین نسبت به روند نزولی‌تر هشدار می‌دهد هر چند که او می‌گوید همه چیز به این بستگی دارد که بیت‌کوین در این موقعیت به کدام سمت حرکت خواهد کرد و در کدام سمت آرام خواهد گرفت. او می‌گوید که ممکن است تا حدود ۲۰ هزار دلار کاهش وجود داشته باشد.

گورباکس دیدگاهی مشابه با پیتر شیف (Peter Schiff)، منتقد سرسخت بیت‌کوین مطرح کرده است. پیتر شیف در روز جمعه اعلام کرده بود که اگر بیت‌کوین به زیر ۳۰ هزار دلار سقوط کند، احتمال سقوط بزرگ‌تر و سریع‌تر وجود خوهد داشت. به طور کلی، گورباکس معتقد است که عملکرد بیت‌کوین در هفته جاری، وضعیت ثابت یا نزولی بودن این ارز دیجیتال را در هفته آینده مشخص خواهد کرد و سرنوشت کلی بازار رقم خواهد خورد.

گورباکس در ادامه اظهار نظرهای خود بیان کرد که اکنون مؤسسات مالی به دنبال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند و همچنان منتظر موقعیت مناسب برای ورود هستند. از دلایلی که گورباکس برای احتمال سرمایه‌گذاری مؤسسات مالی در ارزهای دیجیتال عنوان می‌کند تورم بالا است که این مؤسسات مالی برای جلوگیری از بی‌ارزش شدن سرمایه‌ خود قطعاً وارد ارزهای دیجیتال خواهند شد.

پیش‌بینی‌های زیادی از سقوط بیشتر بیت‌کوین وجود دارد و به نظر می‌رسد که دارد به واقعیت نیز نزدیک می‌شود. بیت‌کوین در روز گذشته به زیر ۳۴ هزار دلار سقوط کرد و اکنون در زمان نگارش این مقاله در قیمت  ۳۵,۱۹۶ دلار آرام گرفته است، این نشان می‌دهد که هنوز به حفظ موقعیت و تغییر شرایط بازار امید است و همه چیز تمام نشده است.

بیت‌کوین در روز جمعه حمایت ۴۰ هزار دلاری خود را از دست داد و از آن روز تا به الآن، گاو‌ها در تلاش هستند که با هر حمایتی که در اختیار دارند بازار را در دست بگیرند. کشورهای بسیاری مانند السالوادور از این وضعیت نهایت استفاده را بردند و اقدام به خرید بیت‌کوین کردند اما با وجود این موضوع، فشار بر گاوها همچنان باقی مانده است.

ویلیام کلمنته (William Clemente)، تاجر و تحلیلگر مالی می‌گوید که بسیاری از فعالان بازار مشتقات در حال مبارزه با این روند هستند. او در ادامه گفت: “نکته دیوانه کننده ماجرا این است که علاقه به سرمایه‌گذاری در بازار هنوز از بین نرفته است.” کاربری در توییتر با طعنه نوشت: “بعد از این سقوط بزرگ و ترسناک، بازار به نحوی کاملاً منفی نیست. تحلیل‌ها کاملاً عقب‌نشینی نکرده‌اند، سود باز در قرارداد‌های آتی بیت‌کوین پایین نرفته است. وضعیت جالبی است و منظور من از جالب، خواری است.”

شاخص قدرت نسبی بیت‌کوین (RSI) در حال نزدیک شدن به پایین‌ترین سطح خود نسبت به ماه مارس ۲۰۲۰ است. در آن زمان، بیت‌کوین به قیمت ۳,۶۰۰ دلار سقوط کرده بود. مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe) تحلیلگر ارزهای دیجیتال می‌گوید که نرخ ارزش کلی بازار سطح حمایتی بعدی بازار است که باید در کنار RSI نیز به آن توجه شود.

ثبت رکورد جدید دشواری شبکه بیت‌کوین در بحبوحه نوسانات قیمتی

شبکه بیت‌کوین رکورد جدیدی در ثبت دشواری استخراج زده و آن را به ۲۶٫۶۴۳ تریلیون دلار با میانگین نرخ هش ۱۹۰٫۷۱ اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسانده است که نشان‌دهنده حمایت قوی جامعه ارزهای دیجیتال با وجود بازار نزولی است. دشواری شبکه بیت‌کوین توسط قدرت محاسباتی کلی تعیین می‌شود که این به دشواری تائید تراکنش‌ها و استخراج بیت‌کوین مرتبط است.

دشواری شبکه بیت‌کوین در ماه‌های مه و ژوئیه سال ۲۰۲۱ با مشکلاتی مواجه شد که دلیل عمده آن ممنوعیت کلی کشور چین نسبت به استخراج ارزهای دیجیتال بود. از آن زمان به بعد، ماینرها در کشورهای دیگر به فعالیت خود ادامه دادند و مشکل شبکه از اوت ۲۰۲۱ شروع به بهبود یافتن کرد. داده‌های BTC.com پیش‌بینی می‌کند که دشواری شبکه در ۱۲ روز آینده به یک رکورد دیگر دست پیدا می‌کند و به رشد قوی خود ادامه می‌دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location