video thumb

برنامه‌های کشور چین برای توسعه‌ی بلاک‌چین اختصاصی خود

سازمان نظارت بر فضای سایبری کشور چین یعنی CAC در آخرین اطلاعیه‌ی خود، خبر از توسعه بلاک‌چین اختصاصی این کشور در ۱۵ منطقه و ۱۶۴ نهاد دولتی داد. هدف اصلی توسعه این بلاک‌چین، پیاده سازی تکنولوژی رمزارز در شرکت ها و نهاد های دولت چین قلمداد می‌شود.

این سازمان در ادامه خطاب به قانون‌گذاران این کشور گفت:”زیرسازی متمرکز و اکوسیستم قابل مشارکت تکنولوژی رمزارز را ترویج دهید و در راستای ارتقای توانایی این فناوری تلاش کنید.”

این اعلامیه هم‌چنین شامل شهرها، شرکت ها و نهاد های دولتی بود که در ماه‌های گذشته توسط دولت چین پیشنهاد شده بودند. شرکت و نهاد های نام‌برده در این اعلامیه، به طور مستقیم در پایلوت‌های (Pilots) بلاک‌چین مشارکت خواهند داشت.

حوزه های کلیدی توسعه بلاک‌چین شامل: بخش تولیدی صنعتی، انرژی، اشتراک گذاری خدمات دولتی، قانون گذاری، مالیات، پرونده های قضائی، حق کپی، بازرسی، جامعه، امور مدنی، تحصیلات، خدمات درمانی، معاملات برون مرزی و درون مرزی، سازمان مدیریت بحران و بازار سهام خواهد بود.

سازمان CAC برروی اهمیت سازمان‌های قانون‌گذاران و هماهنگی این سازمان‌ها تاکید داشت و گفت:” تکنولوژی بلاک‌چین اهمیت بسیار زیادی در ترویج اشتراک گذاری اطلاعات، کاهش هزینه‌ها، پیشرفت عملکرد شراکت بین نهاد ها و بهینه سازی روند شرکت ها خواهد داشت و درخواست داریم از آن نهایت استفاده شود.”

با وجود مخالفت شدید این دولت نسبت به استفاده از رمزارز برای پرداخت، دولت چین علاقه‌ی خود را به اکوسیستم های مشابه مانند توکن های غیر قابل معاوضه (NFT) و فناوری بلاک‌چین نشان داده است. طبق گزارشات تازه‌ای که از جانب سایت CoinTelegraph منتشر شده است، سازمان خدمات رسانی بلاک‌چین (BSN) که تحت حمایت دولت چین هست به دنبال ساختن پلتفرم و اپلیکیشن هایی برای توکن های غیر قابل معاوضه است. این پلتفرم قابلیت خرید، فروش و معاوضه این توکن ها را با استفاده از ارز فیات (Fiat Currency)، به کاربر می‌دهد.