video thumb

ارز دیجیتال EOS در صدر جدول ارزهای مورد علاقه دولت چین

با اینکه قیمت ارزهای دیجیتال طی چند روز گذشه با افزایش قابل توجهی روبرو بوده، اما ارز EOS همچنان با رشد قیمت آهسته تر مواجه است. اما قیمت این ارز دیجیتال در روز ۲۳ دسامبر ناگهان با ۸ درصد افزایش روبرو شد.

در تاریخ ۱۷ دسامبر سال جاری، EOS توانست ۳۵ درصد از افت قیمت خود را تنها در عرض یک روز جبران کرده و قیمت این ارز دیجیتال همچنان در حال رشد است.

جدول ارزیابی بلاک چین عمومی جهانی چین

دلیل کسب محبوبیت عمومی یک ارز دیجیتال تا حد زیادی نا مشخص است. در صورتیکه در حالت عادی این میزان محبوبیت از طریق فرصت‌های فراهم شده پیش پای سرمایه گذاران و تجار در جهت افزایش سود آنها از معامله یک کالا حاصل می‌شود.

قدر مسلم اینکه سود امروز حاصل از EOS بالاتر رفته است. بلاک چین و سکه‌های دیجیتال فرزند چین به حساب می‌آیند. مرکز اطلاعات و توسعه صنعتی چین که تحت امر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات این کشور فعالیت می‌کند، در تاریخ ۲۱ دسامبر جدول ارزیابی بلاک چین عمومی جهانی این کشور را منتشر کرد. EOS با ۱۵۶ امتیاز در صدر این جدول قرار گرفته و اتریوم نیز با ۱۳۶ امتیاز در مکان دوم این جدول جا خوش کرده است. اما بیت کوین با ۹۶ امتیاز به مکان ۱۸ این جدول سقوط کرده است.

اما سوال اینجاست که آیا EOS واقعا تا این حد موثر عمل کرده است؟ آمار منتشر شده از سوی مقام های نظر در چین درحالیست که ارزهای رقیب دیگر EOS مانند بیت کوین و اتریوم در بازارهای جهانی با شتابی بسیار خوب در حال رشد هستند.

بنابر اطلاعات منتشر شده در قالب این جدول، GXchain نیز با ۱۱۷ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته است. ارز دیجیتال GXS طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵ درصد پیرفت قیمت داشته و به عنوان صد و چهارمین ارز دیجیتال در بازار جهانی به حساب می‌آید. BitShares (BTS) نیز در حال حاضر رتبه ۴۴ را در رنکینگ ارزهای دیجیتال چهان به خود تخصیص داده و طی ۲۴ ساعت گذشته با ۲ درصد رشد قیمت مواجه بوده است.

اما ارزهای دیجیتال دیگری همچون کومودو (KMD)، آنتولوژی (ONT)، نبولاس (NULS)، NEO و استیم (STEEM) نیز در فهرست ارزهای مورد علاقه وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین قرار گرفته‌اند. از بین تمامی این ارزها، بلاک چین آنتولوژی  برای اولین بار در فهرست یاد شده قرار گرفته که همین امر نیز منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در بازار شد و طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت آن با افزایش ۷ درصدی مواجه بوده است. اما ارز دیجیتال NEO نیز یکی از ارزهای مورد علاقه دولت چین بوده که قیمت آن طی ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۲۴ درصد افزایش داشته است.

با اینکه ارز دیجیتال اتریوم همچنان ارز سوم دیجیتال در چین به حساب می‌آید، انتشار فهرست ارزهای تاپ از دید دولت چین می‌تواند کمک شایانی به رشد قیمت این ارز در بازار داشته باشد. اتریوم همچنان طی روزهای گذشته با ۱۳ درصد رشد قیمت، در مجموع نسبت هفته گذشته ۴۶ درصد افزایش قیمت داشته است. به گفته کارشناسان قیمت این ارز دیجیتال در میان سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار رکورد شکنی کرده است.