video thumb

افزایش مالیات تراکنش های رمزارز در ونزوئلا

طبق گزارش‌های منتشر شده، دولت ونزوئلا در تازه‌ترین اقدام خود قصد دارد تا سقف ۲۰ درصد از تراکنش های رمزارز مالیات دریافت کند.

مجلس شورای ملی کشور ونزوئلا در روز پنج‌شنبه دومین جلسه خود را برگزار کرد که موضوع اصلی این جلسه تعیین مالیات برای تراکنش های بزرگ رمزارز مانند بیت‌کوین (BTC)  بود. طبق بیانیه منتشر شده، این کشور قصد دارد بین ۲ درصد تا ۲۰ درصد مالیات نسبت به تراکنش رمزارز ها دریافت کند.

تنها تراکنش هایی که از مالیات معاف هستند رمزارز ال پترو (El Petro) و دیگر رمزارز های رسمی دولت این کشور هستند. هدف اصلی این بیانیه استفاده بیش‌تر مردم از ارز رسمی این کشور اعلام شده است. ارز رسمی این کشور در سال گذشته حدود ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

در این بیانیه آمده است:” باید به ارز هایی که متعلق به این کشور است اهمیت بیش‌تری داده شود. در حال حاضر مردم به ارز هایی که ساخته‌ی کشور های دیگر هستند اهمیت بیش‌تری می‌دهند.”

طبق گزارشات سایت CoinTelegraph، در سال های متوالی محبوبیت بیت‌کوین در کشور ونزوئلا افزایش بسیار زیادی داشته است به طوری که بسیاری از شرکت ها برای فرار از تورم زیاد این کشور، به بیت‌کوین روی آورده‌اند. یکی از این شرکت ها، فرودگاه بین المللی این کشور بود که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ به دنبال پذیرش رمزارز‌هایی مانند بیت‌کوین به عنوان راهی برای خرید بلیت و خدمات دیگر بود.