سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

مک‌دونالد وارد متاورس می‌شود

بر اساس اخبار منتشر شده، رستوران‌های زنجیره‌ای معروف آمریکایی، مک‌دونالد تصمیم گرفته است که وارد متاورس شود و تاکنون ۱۰ علامت تجاری در این فضا به ثبت رسانده است. جاش گربن (Josh Gerben)، بنیان‌گذار موسسه حقوقی گربن این موضوع را تائید کرد و اعلام کرد که مک‌دونالد در ۴ فوریه برای یک علامت تجاری شامل یک رستوران مجازی با کالا‌های واقعی با تحویل درب منزل درخواست کرده است.

علاوه بر این، برنامه مک‌دونالد در متاورس به کاربران اجازه خواهد داد که آثار هنری، فایل‌های صوتی و تصویری و توکن‌های غیرقابل معاوضه ارائه دهند و یا دریافت کنند. مک‌دونالد برند مک‌کافی خود را نیز در این برنامه قرار داده است. برند مک‌کافی خدمات مرتبط به سرگرمی مانند برگزاری کنسرت‌های واقعی و مجازی را ارائه خواهد داد. باید دید که آیا برند مک‌کافی می‌تواند به مقصدی محبوب برای برگزاری کنسرت‌ها تبدیل شود یا خیر.

مک‌دونالد با ورود گسترده به دنیای متاورس، قطعاً با پروتکل‌های بسیاری وارد رقابت خواهد شد و از جمله این پروتکل‌ها می‌توان به ارائه‌دهندگان نوظهور کنسرت‌های مجازی مانند Animal Concerts اشاره کرد. این رقابت می‌تواند محدودیت‌هایی که برای طرفداران وجود دارد را از بین ببرد و هزینه‌های کنسرت‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

با این حال، مک‌دونالد اولین شرکتی نیست که قصد دارد وارد دنیای متاورس شود. شرکت نانوایی Panera Bread در اقدامی مشابه در ۳ فوریه درخواست یک علامت تجاری برای یک رستوران مجازی و کافه زنجیره‌ای به نام پانراورس (Paneraverse) کرد. برنامه‌های این شرکت نانوایی هم نسبتاً مشابه با برنامه‌های مک‌دونالد است و شامل محتوای قابل دانلود و NFT، اقلام قابل خرید غذا و نوشیدنی و امکانات مجازی است که کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر در ارتباط باشند.

گربن ادعا می‌کند که تا ۱۲ ماه آینده برندهای معروف بیشتری وارد فضای متاورس می‌شوند و فناوری نوظهور جدید را نادیده نخواهند گرفت. میانگین زمانی اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا برای بررسی یک درخواست جهت یک علامت تجاری حدود ۹ ماه و نیم است، هر چند که گربن معتقد است که بررسی درخواست‌های دو شرکت مک‌دونالد و پانرابرید بسیار زودتر انجام خواهد شد و مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location