video thumb

موجودی بیت‌کوین صرافی ها به کمترین میزان خود در سه سال گذشته رسید

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط پلتفرم زنجیره‌ای سانتیمنت (Santiment)، سرمایه‌گذاران در حال فروش و خروج بیت‌کوین‌های خود از صرافی‌ها هستند و اکنون تنها ۱۰٫۸۷ درصد از بیت‌کوین عرضه شده در صرافی ها باقی‌مانده است. این پلتفرم می‌گوید که با خروج بیت‌کوین از صرافی‌ها، ریسک فروش‌های بزرگ‌تر در بازار کمتر می‌شود.

به نظر می‌رسد که با کاهش متوالی قیمت بیت‌کوین، موجودی بیت‌کوین کیف‌پول صرافی‌های ارز دیجیتال هم به شدت کاهش یافته است. بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی سانتیمنت، موجودی بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود در سه سال گذشته رسیده است. این موجودی پایین آخرین بار در دسامبر ۲۰۱۸ مشاهده شده بود.

تحلیلگران این پلتفرم بر این باورند که جنبه مثبت این اتفاق این است که تا مدتی از فروش‌های بزرگ و ناگهانی در بازار جلوگیری می‌کند. این پلتفرم در ادامه گفته‌های خود دلیل کاهش ۴٫۵ درصدی روز جمعه بیت‌کوین اشاره کرد. این پلتفرم دلیل کاهش ۱۰۰۰ دلاری روز جمعه که باعث شد قیمت بیت‌کوین از ۴۳,۸۶۳ دلار به ۴۱,۹۲۸ نزول کند را ناشی از احتمال حمله روسیه به اوکراین عنوان کرد.

کارشناسان در ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی معتقدند که روسیه به احتمال بسیار بالا به اوکراین حمله خواهد کرد و روسیه با مستقر کردن نیروهای نظامی خود در چند مکان استراتژیک در مرز اوکراین بر این احتمال مهر تائید زده است. سانتیمنت تأکید می‌کند که این نوسانات مختص بازار ارزهای دیجیتال نیست و بازار سهام هم بی‌نصیب باقی نمانده است. به طور کلی، تا زمانی که این تنش در جهان پابرجا است، نوسانات بازارهای مالی ادامه‌دار خواهند بود.

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم که اصالت روسی-کانادایی دارد، روز جمعه در توییتر پیامی به زبان روسی به دولت روسیه ارسال کرد و از رهبران سیاسی روسیه خواست که به اوکراین حمله نکنند و راه حلی مسالمت آمیز پیدا کنند.