سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

رکوردشکنی نرخ هش بیت‌کوین

روز قبل یعنی در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۲ نرخ هش (Hash Rate) بیت‌کوین رکورد خود را شکست و به نرخ ۲۴۸/۱۱ اگزاهش (EH) رسید. این افزایش استخراج کنندگان باعث شده است امنیت این اکوسیستم غیر متمرکز افزایش یابد.

منظور از نرخ هش، توان سیستم کامپیوتری یک استخراج کننده برای به اتمام رساندن یک تراکنش می‌باشد. روند صعودی ناگهانی نمودار نرخ هش، نشان دهنده‌ی تشخیص بهتر کلاهبرداران و تراکنش های جعلی است که در نتیجه افزایش امنیت بازار رمزارز در مقابل حملات سایبری را نشان می‌دهد.

طبق داده‌های سایت YCharts نرخ هش بیت‌کوین تنها در یک روز ۳۰ درصد یعنی از ۱۸۸ اگزاهش به ۲۴۸ اگزاهش افزایش داشته است. هم‌چنین نسبت به سال گذشته این نرخ حدود ۵۴ درصد افزایش یافته است.

در ماه‌های گذشته به دلیل ممنوعیت معامله و استخراج بیت‌کوین در کشور چین نگرانی های زیادی مربوط به آینده‌ی اکوسیستم بیت‌کوین وجود داشت زیرا تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ حدود ۳۴ درصد نرخ هش جهانی متعلق به کشورهای آسیایی بوده است. اما با مهاجرت استخراج کنندگان به کشورهایی که این ممنوعیت را ندارند، نمودار نرخ هش بازیابی شد و در آخر به بیشترین حد خود رسید.

در حال حاضر استخراج کنندگان کشور ایالات متحده با ۳۵ درصد نرخ هش جهانی بیشترین سهم را در اکوسیستم بیت‌کوین دارند.

با وجود نگرانی های سرمایه‌گذاران درباره نوسان قیمت بیت‌کوین، متخصصان بازار بر این باورند که اکوسیستم بیت‌کوین امن‌تر و قوی تر از قبل شده است. مدیرعامل شرکت Core Scientific یعنی مایکل لویت (Michael Levitt) در آخرین مصاحبه خود ذکر کرد که نرخ هش بیت‌کوین روندی صعودی خواهد داشت اما سرعت این روند به قیمت و نوسان های بیت‌کوین وابسته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location