video thumb

بیت‌کوین در ۴۴ هزار دلار، شروع حرکت به ۶۰ هزار یا خطر کاهش دوباره به ۳۴ هزار دلار؟

بازار ارزهای دیجیتال پس اصلاح قیمتی طولانی، سرانجام در حال بازگشت است و پس مثبت شدن اکثر رمزارزهای بازار و تصمیم گاوهای بیت‌کوین مبنی بر حفظ سطح ۴۰ هزار دلار، بازگشت قیمتی بیت‌کوین بیشتر از هر زمان دیگری محتمل‌تر شد و امید به روند صعودی در بازار بازگشت. داده‌ها نشان می‌‌دهد که قیمت بیت‌کوین (BTC) با ۲۰ درصد کاهش در قیمت ۳۷,۴۰۹ دلار در ۲۸ فوریه به ۴۴,۹۵۱ دلار در روز سه شنبه، ۱ مارس افزایش یافته است. در این مقاله از سرمایکس، به نظرات تحلیلگران در مورد بازگشت قیمتی بیت‌کوین، صعود ناگهانی قیمت و آینده بازار در بحبوحه تنش‌های جهانی می‌پردازیم.

بازگشت مجدد قیمت بیت‌کوین به ۳۴,۰۰۰ دلار دور از انتظار نیست

دلفی دیجیتال (Delphi Digital) با انتشار نمودار زیر اشاره می‌کند که در پی رویدادهای اخیر جهانی، تریدرها احتیاط بسیاری در دو هفته گذشته به خرج داده‌اند و فروشندگان بیت‌کوین بازار را تحت کنترل خود داشته‌اند که در واقع این اتفاق و عمل تریدرها صحیح و خوب بوده است.

به گفته دلفی دیجیتال، سطح حمایتی که باید به آن توجه داشت ۳۴ هزار دلار است که این سطح بر اساس عملکرد تریدرها در اصلاح‌های پیشین بازار از جمله اصلاح ماه ژانویه انتخاب شده است. در ماه ژانویه، فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا باعث سقوط بازار ارز دیجیتال قبل از صعود ناگهانی آن شد که قیمت را به ۳۴ هزار دلار رسانده بود.

دلفی دیجیتال می‌گوید: “با اعلام حمله روسیه به اوکراین، قیمت بیت‌کوین نتوانست خود را حفظ کند و به ۳۴ هزار دلار سقوط کرد. قیمت از آن زمان و در زمان نگارش این مقاله، به ۴۴ هزار دلار افزایش پیدا کرده است، اما بازگشت مجدد به سطح حمایتی ۳۵ هزار دلار دور از ذهن نیست.”

هولدرها امیدوار هستند

تحلیل صعودی‌تری برای بازار رمزارز توسط شرکت تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای گلس‌نود (Glassnode) ارائه شده است. این شرکت می‌گوید که علیرغم اصلاح ۵۰ درصدی بازار از ماه نوامبر، اکثر خریدارانی که در طول ماه آگوست تا نوامبر وارد بازار رمزارز شده‌اند اقدام به فروش نکرده و دارایی‌های خود را حفظ کرده‌اند.

شرکت گلس‌نود بر اساس شاخص کوین‌های خرج نشده یا URPD می‌گوید که به نظر می‌رسد فروش دارایی‌های دیجیتالی بیشتر از سوی سرمایه‌گذارانی انجام می‌شود که در محدوده ۶۰ هزار دلار خرید داشته‌اند و اخیراً در محدوده ۳۵ تا ۳۸ هزار دلار دست به فروش زده‌‌اند.

آیا بازگشت قیمتی بیت‌کوین قطعی است؟

تریدر بازار آپشن با نام مستعار John Wick در توییتر نموداری منتشر کرد و در ادامه اشاره کرد که یک موقعیت دوگانه در سطوح پایین قابل مشاهده است که به طور شفاف نشانه روند صعودی است و احتمال وقوع آن بالاست. این تریدر ادعا می‌کند که در صورت صحیح بودن تحلیل او، افزایش قیمت بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار دور از انتظار نیست.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر به ۱٫۹۳ هزار میلیارد دلار رسیده و نرخ تسلط بیت‌کوین ۴۳٫۲ درصد است.