video thumb

قیمت توکن سولانا در ماه آوریل به ۱۵۰ دلار خواهد رسید

توکن سولانا (SOL) به تازگی موفق شده تا از یک سطح مقاومتی مهم که حرکت‌های بازگشتی آن را مختل کرده بود عبور کند. در طول اصلاح قیمتی نوامبر سال ۲۰۲۱ و مارس ۲۰۲۲، سولانا بارها تلاش کرده بود تا از محدوده کاهشی خارج شود، اما هر بار توسط این سطح مقاومتی متوقف می‌شد. اکنون امیدها برای افزایش قیمت سولانا در ماه آوریل بازگشته است.

سولانا سطح مهم مقاومتی را به یک سطح حمایتی تبدیل می‌کند

سولانا در چند وقت گذشته در کنار اصلاح قیمتی بازار، دچار کاهش‌های شدیدی شده بود. سولانا به دنبال کاهش قیمت از سطح مقاومت ذکر شده در دسامبر سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰ درصد کاهش یافته بود. به طور مشابه، در یک حرکت کاهشی دیگر در نوامبر ۲۰۲۲ توسط سولانا که منجر به افزایش فروش شده بود بیش از ۴۰ درصد کاهش قیمت تجربه کرد.

سولانا پس از افزایش قیمت و عبور از این سطح مقاومت مهم در ۳۰ مارس، موفق شد تا این سطح مقاومتی را به یک سطح پشتیبان برای افزایش قیمت خود تغییر دهد. به دنبال این موضوع، سولانا با افزایش حجم معاملات خود همراه بود و به سرمایه‌گذاران سولانا امید تازه‌ای برای افزایش قیمت بیشتر داد. به طور کلی، سولانا با ۲۵ درصد افزایش به ۱۳۵ دلار رسید و این افزایش همچنان در زمان نگارش این مقاله ادامه دارد و احتمال صعود به سطح مقاومت ۱۵۰ دلار را افزایش داده است.

چرا توکن سولانا از لحاظ تکنیکال در وضعیت صعودی قرار دارد؟

از دیدگاه تکنیکال، دلیل افزایش قیمت توکن سولانا و صعود آن بالاتر از خط روند مقاومت نزولی می‌تواند به دلیل تقاطع صعودی دو میانگین متحرک نمایی کلیدی باشد؛ یعنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (خط سبز) و ۵۰ روزه (خط قرمز).

این شاخص تکنیکال که الگوی صلیب طلایی نامیده می‌شود زمانی رخ می‌دهد که میانگین متحرک نمایی کوتاه مدت رمزارز مورد نظر بالاتر از میانگین متحرک نمایی بلند مدت آن باشد. تحلیلگران قدیمی این برخورد را به عنوان یک سیگنال خرید در نظر می‌گیرند.

این برخورد قبلاً نیز برای توکن سولانا در آگوست سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده بود، زمانی که دو متحرک نمایی ۲۰ روزه و ۵۰ روزه با هم برخورد داشتند و در کنار سایر شاخص‌ها و الگوهای اساسی، موفق به افزایش ۶۵۰ درصدی قیمت سولانا و صعود آن به بیش از ۲۶۷ دلار شده بودند. با توجه به گذشته این الگو در توکن سولانا، می‌توان احتمال داد که به واسطه الگوی صلیب طلایی صعود سولانا ادامه دارد.

واگرایی شاخص قدرت نسبی (RSI)

اگر به شاخص فراکتال که توسط شرکت دلفی دیجیتال ارائه شده است توجه کنیم، شاهد احتمال افزایش قیمت سولانا خواهیم بود. این شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال می‌گوید که دو شاخص تکنیکال واگرایی شاخص قدرت نسبی و صلیب طلایی بر هم اثر می‌گذرند و باعث افزایش قیمت سولانا می‌شوند.

سولانا در گذشته زمانی که در یک افزایش صعودی قوی قرار داشت و در حال صعود به بالای ۷۰ دلار بود، شاهد افزایش حجم معاملات خود بود که به واسطه عبور از سطح حمایتی نزولی صورت گرفته بود. در این زمان، توکن سولانا علیرغم پایین بودن شاخص قدرت نسبی (RSI) خود تمایل به صعود داشت.

بنابراین، با در نظر گرفتن تمام شاخص‌های تکنیکال ذکر شده، می‌تواند نتیجه گرفت که سولانا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و می‌تواند ۱۴۷ تا ۱۵۰ دلار را به عنوان هدف صعودی بعدی توکن این شبکه در نظر گرفت. در نظر داشته باشید که در کنار احتمال افزایش قیمت، احتمال کاهش قیمت موقت به ۱۲۰ دلار هم وجود دارد و حتی ممکن است سولانا وارد کانال‌های میانگین متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ روزه شود.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب