video thumb

مرورگر ارز دیجیتال اپرا برای تلفن‌های همراه آیفون و آیپد منتشر شد

مرورگر اپرا (Opera) به تازگی نسخه بتا مرورگر وب ۳ خود که به کیف پول ارز دیجیتال داخلی مجهز است را برای سیستم‌ عامل‌ iOS که شامل تلفن‌های همراه آیفون و آیپد شرکت اپل می‌شود، منتشر کرد. مرورگر ارز دیجیتال اپرا از ژانویه (دی ماه) تاکنون برای کاربران رایانه‌های شخصی در دو سیستم عامل مک و ویندوز و تلفن‌های همراه اندروید در دسترس بوده است.

مرورگر وب ۳ اپرا که گام جدی در زمینه مرورگرهای ارز دیجیتال برداشته است، با هدف تسهیل دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز، بازی‌ها و پلتفرم‌های متاورس طراحی و توسعه داده شده است. بر اساس گفته‌های شرکت اپرا، ویژگی‌های اصلی این مرورگر شامل کیف پول اپرا با پشتیبانی از شبکه‌های بلاک‌چین اتریوم، پالی‌گان و بیت‌کوین برای خرید، فروش و انتقال توکن‌ها در بلاک‌چین است.

کاربران این مرورگر همچنین می‌توانند هر کیف پول ارز دیجیتالی که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است را با کیف پول داخلی این مرورگر ادغام کنند و به دارایی‌ها و موجودی خود دسترسی داشته باشند. در صفحه اصلی مرورگر، کاربران می‌توانند آخرین دارایی‌های برتر NFT فروخته شده و آخرین اخبار مهم بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنند و در کنار آن به قیمت زنده ارزهای دیجیتال و هزینه کارمزد شبکه‌ها دسترسی داشته باشند.

از دیگر امکانات جالب صفحه اصلی این مرورگر، منابع آموزشی متعدد و معرفی ایردراپ‌ها (Airdrop) است که این مرورگر را به یک مرورگر جذاب برای سرمایه‌گذاران رمزارز تبدیل کرده است. شرکت اپرا همچنین گفت که مرورگر این شرکت مجهز به سیستم امنیتی حفاظت در برابر استخراج رمزارز است. این سیستم امنیتی بدافزارهایی که ممکن است عملکرد دستگاه شما را به خطر بیندازند را مسدود می‌کند. سایر ویژگی‌های امنیتی این مرورگر شامل مسدود کننده تبلیغات و مسدود کننده پاپ آپ‌ها می‌شود.

یورگن آرنسن (Jorgen Arnesen)، مدیر بخش EVP اپرا می‌گوید که هدف اصلی این مرورگر ارز دیجیتال فناوری وب ۳ است که روز به روز به تعداد علاقه‌مندان این فناوری اضافه می‌شود. اپرا اخیراً با پلتفرم یت (Yat) شریک شده است. این پلتفرم امکان ایجاد آدرس‌های اینترنتی با URL‌های مبتنی بر استیکر را دارد که به جای حروف و کلمات آدرس قرار می‌گیرد و قابل جستجو خواهد بود.