video thumb

کاهش قیمت بیت‌کوین ادامه دارد: نهنگ‌های بیت‌کوین در حال خروج از بازار هستند

تعداد نهنگ‌های بیت‌کوین به سرعت در حال کاهش است، به طوری که این حجم از کاهش در تعداد نهنگ‌ها از اوایل سال جاری تا به امروز دیده نشده بود. این کاهش تعداد نهنگ‌ها می‌تواند به روند نزولی چند ماهه بازار و بالا رفتن جریان‌های ورودی به صرافی‌های متمرکز (CEX) باشد.

گلاس‌نود، ردیاب بازار ارزهای دیجیتال بر اساس چندین شاخص نزولی منتشر شده برای بیت‌کوین می‌گوید که نهنگ‌های بیت‌کوین که در حدود ۱۰۰۰ بیت‌کوین در اختیار داشته‌اند، در حال خروج از بازار هستند و جریان مبادلات صرافی‌های متمرکز در حدود بیش از ۱٫۷ میلیون توکن بوده که بیشترین میزان ورودی از ماه فوریه تاکنون است.

جریان بالای ورودی بیت‌کوین صرافی‌های متمرکز نشان می‌دهد که نهنگ‌ها به طور قابل توجهی با فروش توکن‌های خود در حال خروج از بازار ارزهای دیجیتال هستند. دلیل این اقدام نهنگ‌ها می‌تواند وضعیت نزولی بی انتها بازار ارزهای دیجیتال باشد که به نظر می‌رسد قصد دارند خود را برای یک بازار نزولی طولانی مدت آماده کنند.

آینده نه چندان جالب و خوشایند بازار ارزهای دیجیتال بر اساس تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های منتشر شده، باعث شده که شاخص ترس و طمع بیت‌کوین به عدد ۱۱ یعنی منطقه ترس شدید نزول پیدا کند. شاخص ترس و طمع میزان کلی ترس یا طمع سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را ارزیابی می‌کند.

علیرغم حاکم بودن ترس شدید در بازار، به نظر می‌رسد که حجم معاملاتی روزانه بیت‌کوین هنوز تحت تأثیر روند منفی قرار نگرفته است. بر اساس داده‌های بین شبکه‌ای وب سایت وای‌چارتس (YCharts)، تراکنش روزانه بیت‌کوین در تاریخ ۸ می در حدود ۲۳۳,۸۹۲ تراکنش بوده که به ارزش ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است، این حجم معاملات روزانه تقریباً نصف میانگین معاملات روزانه بیت‌کوین در ماه ژانویه بود.

تحلیلگر پلتفرم ردیاب بیت‌کوین، گلاس‌نود در توییتی نوشت: “بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار آغاز کاپیتولاسیون بیت‌کوین هستند،” این توییت تحلیلگر تائید می‌کند که بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که سقوط قیمتی بیت‌کوین ادامه‌دار باشد. کاپیتولاسیون در معاملات بورس و ارزهای دیجیتال به زمانی گفته می‌شود که بازار در آستانه یک سقوط شدید قرار دارد و تعدادی از سرمایه‌گذاران دیگر تحمل ضرر بیشتر را ندارند، این دسته از سرمایه‌گذاران در هر موقعیتی که باشند اقدام به فروش ناگهانی می‌کنند.

همانطور که گفته شد، کاپیتولاسیون معمولاً زمانی رخ می‌دهد که بازار در آستانه یک سقوط فاجعه‌بار و طولانی باشد که در حال حاضر وضعیت بازار رمزارزها و بیت‌کوین این‌گونه به نظر نمی‌رسد. کاپیتولاسیون بیت‌کوین آخرین بار در ۱۲ مارس سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، زمانی که قیمت بیت‌کوین ۴۳ درصد در یک روز کاهش یافت و به حدود ۴۶۰۰ دلار رسید.

کالب فرانزن (Caleb Franzen)، تحلیلگر بازار ارزها دیجیتال ادعا می‌کند که بر اساس تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها، بازار در یک روند نزولی کوتاه مدت قرار گرفته است. او در پایان به دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی گفت که اقدام به فروش ناگهانی و حساب نشده نکنند. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۵٫۷۲ درصد کاهش در قیمت ۳۲,۹۴۴ دلار معامله می‌شود. بیت‌کوین در هفت روز گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.