video thumb

شروع کار سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در استرالیا

مردم مقیم استرالیا پس از انتشار اعلامیه‌ای مبنی بر صدور مجوز ایجاد سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF)، گزینه‌های بیشتری برای انتخاب بین صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله خواهند داشت. این اعلامیه در روز دو شنبه از سوی سازمان سی‌بو (Cboa) منتشر شد و طبق آن سه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله که در گذشته راه اندازی آن‌ها به تاخیر افتاده بود، در روز ۱۲ ماه می کار خود را آغاز خواهند کرد. این سه صندوق شامل یک صندوق بیت‌کوین از سازمان کازموس (Cosmos) و یک صندوق بیت‌کوین و اتریوم از سازمان ۲۱ شیرز (۲۱Shares) است.

سازمان سی‌بو و کازموس در این باره سریعا پاسخ ندادند اما یک نماینده از سوی شرکت ۲۱ شیرز در این باره گفته است:”ما در روز دوازدهم ماه می کار خود را آغاز خواهیم کرد زیرا مشکلات سیستم حل شده است.”

یک روز پیش از تاریخ اولیه‌ی شروع کار این سه صندوق یعنی روز بیست و ششم ماه آوریل، سازمان سی‌بو راه اندازی این سه صندوق را به تعویق انداخت و دلیل خود را انجام تست‌های نهایی این سیستم خواند.

شرکت ۲۱ شیرز در گذشته نیز گفته بود که این سیستم برای شروع کردن به کار، نیاز به یک ارتقا و عیب یابی دارد. البته لازم به ذکر است تنها پس از گذشت دوروز، سازمان ۳ آی‌کیو (۳IQ) (یک آژانس ارائه صندوق سرمایه گذاری قابل معامله‌ی بیت‌کوین و اتریوم کانادایی که زیر نظر سازمان بورس تورنتو است)، به صرافی ASX دو پیشنهاد کاری داده است. طبق گزارش‌های موجود، متن این دو پیشنهاد شامل برنامه‌های سازمان ۳ آی‌کیو برای وارد کردن صندوق‌های خود به صرافی سی‌بو بوده است. طبق گفته‌های سامانه‌ی کوین تلگراف، مانند کارایی صندوق کازموس کاربران با خرید واحدهای بورس تورنتو، می‌توانند به رمزارز بیت‌کوین دسترسی پیدا کنند.

راه اندازی صندوق ۳ آی‌کیو هنوز مشخص نشده است اما با وجود انتشار اعلامیه‌ی دولت استرالیا، راه اندازی آن بعید خواهد بود.

خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو