سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سقوط بیت‌کوین به محدود ۲۷ هزار دلار و بحرانی‌تر شدن استیبل‌کوین‌ها: آینده بازار چه خواهد شد؟

کاهش قیمت بیت‌کوین همچنان ادامه دارد و فشار مداوم فروش بر بیت‌کوین باعث شده که بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رمزارزها به وضعیت کاهشی مشابه با سال ۲۰۲۰ بازگردد. بر اساس داده‌های منتشر شده، قیمت بیت‌کوین امروز به ۲۶,۷۰۰ دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت این رمزارز از ۲۸ دسامبر سال ۲۰۲۰ بود.

کاهش قیمت بیشتر بیت‌کوین درست زمانی رخ داد که استیبل‌کوین و توکن شبکه بلاک‌چین ترا سقوط کرد و اثری جبران ناپذیر بر بازار ارزهای دیجیتال به خصوص استیبل‌کوین‌ها و پروژه‌های حوزه دیفای گذاشت. سقوط ترا حتی مشکلاتی هم برای صندوق‌های مالی و حرفه‌ای بازار ایجاد کرد.

توکن لونا شبکه ترا در زمان نگارش این مقاله تقریباً تمام ارزش خودش را از دست داده و با ۹۸ درصد کاهش در قیمت ۰٫۱ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که در آغاز ماه می، توکن لونا در قیمت ۸۰ دلار معامله می‌شد.

استیبل‌کوین شبکه ترا هم در حال حاضر از توجه ویژه مدیران ترا و بنیاد لونا برخوردار است و هدف آن‌ها این است که بتوانند ارزش این استیبل‌کوین را به ۱ دلار بازگردانند. ترا یو‌اس‌دی در زمان نگارش این مقاله در قیمت ۰٫۶۳۸۰۹۹ دلار معامله می‌شود و همچنان از ۱ دلار فاصله دارد.

فشار زیادی در سراسر بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار یعنی تتر هم تحت فشار شدیدی قرار دارد و علائم نگران کننده‌ای وجود دارد که ممکن است کاهشی نه چندان مشابه با ترا یو‌اس‌دی را تجربه کند.

در زمان نگارش این مقاله، تتر با ۰٫۹۸ درصد کاهش در قیمت ۰٫۹۹ دلار معامله می‌شود. مدیر ارشد بخش فناوری تتر در مورد ثبات سیستم می‌گوید که برداشت و خرید و فروش تتر طبع معمول پیش می‌رود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

در ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۱٫۲۲ میلیارد دلار سرمایه لیکویید شده است. یک معامله‌گر زمانی با لیکویید شدن مواجه می‌شود که سرمایه کافی برای باز نگه‌داشتن پوزیشن خود نداشته باشد. در این حالت آن پوزیشن از طرف صرافی بسته و معامله‌گر اصطلاحا لیکویید (Liquidation) می‌شود.

علیرغم از دست رفتن محدود‌های بلند‌مدت بیت‌کوین، تحلیلگران همچنان تمایل دارند که سطوح فعلی بیت‌کوین را به عنوان یک فرصت خوب برای کسب سود ببینند. رکت کپیتال، تریدر معروف ارزهای دیجیتال می‌گوید: “هر چیزی را که در یک روند نزولی از دست بدهید، در یک روند صعودی به دست خواهید آورد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بازار در چنین روزهایی توجه کنید.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location