video thumb

استودیو بازی‌سازی اسکوئر انیکس قصد ورود جدی‌تر به حوزه وب ۳ و NFTها را دارد

غول صنعت بازی‌سازی، اسکوئر انیکس (Square Enix) در گزارش درآمد سه ماهه اول خود اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه‌های تجاری خود در سال ۲۰۲۲، از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) استفاده بیشتری در بازی‌های خود خواهد کرد.

اسکوئر انیکس یک استودیو بازی‌سازی ژاپنی است که بر اساس آخرین گزارش‌های مالی، ۳ میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد. این شرکت مالک سری بازی‌های محبوب و پر فروشی چون فاینال فانتزی و تامب رایدر است که سری تامب رایدر به تنهایی در ۳ می امسال ۳۰۰ میلیون درآمد برای این استودیو به همراه داشته است.

استودیو اسکوئر انیکس در فوریه امسال به صورت آزمایشی از NFTها در یکی از بازی‌های خود استفاده کرد. بر اساس گزارش منتشر شده، به نظر می‌رسد که این برنامه آزمایشی موفقیت آمیز بوده و این استودیو ترغیب شده است که فعالیت گسترده‌تری در زمینه NFTها و صنعت بلاک‌چین داشته باشد.

اسکوئر انیکس در کنار برنامه‌های اصلی خود برای حوزه بلاک‌چین، قصد دارد که شفافیت نظارتی مناسب و دستورالعمل‌های مخصوص برای بازی‌های بلاک‌چین ایجاد کند. این شرکت همچنین قصد دارد یک نهاد مخصوص تأسیس کند تا صدور، مدیریت و سرمایه‌گذاری توکن‌های این شرکت را انجام دهد.

اسکوئر انیکس با استودیو‌های بازی‌سازی دیگری چون آنیموکا برندز (Animoca Brands) که در حوزه وب ۳ فعالیت می‌کند، همکاری خواهد کرد تا از تجربه این استودیو در حوزه بلاک‌چین بهره ببرد. انتظار می‌رود که همکاری این دو استودیو با شکوفایی بیشتر در حوزه بازی‌های وب ۳ همراه باشد.

یات سیو، رئیس اجرایی استودیو بازی‌سازی انیموکا برندز معتقد است که حضور بیشتر اسکوئر انیکس در بازی‌های بلاک چین می‌تواند به پیشرفت بیشتر این حوزه منجر شود. سیو در ادامه گفت که اسکوئر انیکس مدت طولانی است که به پتانسیل خوب بازی‌های بلاک‌چین پی برده و در حال حاضر هم از بسیاری از استودیو‌های بزرگ بازی‌سازی جلوتر است.

این استودیو در کنار سرمایه‌گذاری بیشتر در حوزه بلاک‌چین، در حوزه‌های دیگری چون هوش مصنوعی (AI) و محاسبات ابری سرمایه‌گذاری می‌کند و از اهداف استراتژیک این شرکت در سال جاری محسوب می‌شوند.

محبوبیت بازی‌های حوزه وب ۳ و NFT در سال ۲۰۲۲ علیرغم وضعیت آشفته بازار ارزهای دیجیتال همچنان قوی باقی مانده است. بر اساس گزارش دی‌اپ رادار، روزانه ۱ میلیون گیمر در این نوع بازی‌ها فعال هستند. با این حال، بازیکنان با توجه به وضعیت بازار دیگر علاقه‌ای به خرید NFT ندارند.