video thumb

ورود موسسات بزرگ مالی جهان به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹

هنری آرسلانیان، مدیر شرکت Asiafintech و مدیر عامل شرکت PricewaterhouseCoopers هنگ کنگ طی سخنانی مدعی شد که بسیاری از بازیگران سازمانی در سال ۲۰۱۹ وارد عرصه صنعت ارزهای دیجیتال خواهند شد. وی که این سخنان را در گفتگوی اخیر خود با نشریه بلومبرگ مطرح می‌کرد، در خصوص چشم انداز وضعیت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ میلادی گفت: اتفاقات بسیار زیادی در عرصه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ رخ خواهد داد.

این مدیر بزرگ مالی همچنین با اشاره به اینکه وضعیت ارزهای دیجیتال در سال آینده از سال ۲۰۱۸ بسیار متفاوت خواهد بود، بخش عمده این تغییرات را مربوط به وضع قوانین رگولاتوری بیشتر در زمینه فعالیت این ارزها در سال آینده میلادی دانست.

آرسلانیان همچنین تصریح کرد که انتظار دارد بانک های بزرگ پا به عرصه صنعت ارزهای دیجیتال گذاشته که این کار یا به صورت مستقل از سوی بانک‌ها صورت خواهد پذیرفت و یا در قالب تشکیل کنسرسیوم‌های بزرگ متشکل از چند بانک. اما در هر صورت آنچه مهم است اینکه ورود بازیگران سازمانی بزرگ به عرصه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ حتما رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است PricewaterhouseCooper متشکل از مجموعه شرکت‌های مشاوره فعال در زمینه امور مالی بوده که مقر آن در لندن است. این شرکت در سال ۱۸۴۹ بنا شده و یکی از چهار شرکت حسابرسی بزرگ جهان به حساب می‌آید. همچنین شعبه هنگ کنگ این شرکت از سال ۲۰۱۷ اقدام به پذیرش بیت کوین به عنوان ارز رسمی مبادلاتی خود کرده است.

به گفته آرسلانیان، تاکنون بسیاری از شرکت‌های مالی بزرگ جهان بیانیه‌هایی در خصوص الحاق به صنعت ارزهای دیجیتال در سال سال آینده صادر کرده‌اند. به عنوان مثال بازار بورس «نزدک» به عنوان دومین بازار بزرگ بورس سهامی جهان اعلام کرده که در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ اقدام به انتشار قررادادهای آینده بیت کوینی خود خواهد کرد.

همچنین سازمان مبادلات بین المللی (ICE) که در حقیقت اپراتور ۲۳ پایگاه بزرگ و مهم مبادلاتی جهان مانند بازار بورس نیویورک به حساب می‌آید نیز اعلام کرده که تصمیم دارد در سال ۲۰۱۹ با همکاری شرکت Bakkt وارد عرصه ارزهای دیجیتال شود.

البته تمامی این اخبار در حالیست که بسیاری از موسسات بزرگ مالی فعال در وال استریت نیز در پی سقوط قیمت ارزهای دیجیتال طی ماه های اخیر اعلام کرده‌اند که تصمیم خود مبنی بر ورود به عرصه بازار ارزهای دیجیتال را به بعد موکول کرده‌اند.