video thumb

علیرغم ممنوعیت‌های ارز دیجیتال دولت چین، این کشور اکنون دومین مرکز بزرگ استخراج بیت‌کوین در جهان است

در سال گذشته، دولت چین تصمیم گرفت که به عنوان بخشی از ممنوعیت‌های ارز دیجیتال خود، مانع عملیات استخراج بیت‌کوین در سراسر چین شود. اکنون بر اساس گزارش تازه منتشر شده، به نظر می‌رسد که علیرغم وجود ممنوعیت‌های رمزارز در این کشور، چین به عنوان دومین کشور بزرگ در زمینه استخراج بیت‌کوین در جهان شناخته می‌شود.

بر اساس این گزارش منتشر شده، چین از ژانویه ۲۰۲۲ به دومین استخراج کننده بزرگ بیت‌کوین در جهان تبدیل شده و این چند ماه پس از ممنوعیت استخراج در این کشور اتفاق افتاده است. چین در حال حاضر ۲۱٫۱ درصد از کل نرخ هش توزیع شده استخراج بیت‌کوین در جهان را به خود اختصاص داده است. در جایگاه اول ایالات متحده آمریکا با ۳۷٫۸ درصد نرخ هش توزیع شده قرار دارد.

چین در سال ۲۰۱۹ بزرگ‌ترین کشور استخراج کننده بیت‌کوین در جهان بود و نرخ هش عرضه شده آن بیش از ۷۵ درصد بود. پس از اعلام ممنوعیت استخراج در این کشور و تعطیلی مزارع استخراج بیت‌کوین، در جولای و آگوست سال ۲۰۲۱ نرخ هش این کشور به ۰ درصد سقوط کرد. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که علیرغم ممنوعیت‌ها در چین، صنعت استخراج در این کشور همچنان جریان دارد و در رتبه دوم بزرگ‌ترین استخراج‌کننده بیت‌کوین در جهان قرار گرفته است.

الکساندر نومولر (Alexander Neumueller) از منتشر کنندگان این گزارش در گفتگویی با خبرگزاری‌ها گفت که این داده‌های جدید برای اثبات این موضوع که صنعت استخراج بیت‌کوین همچنان در چین جریان دارد، کافی است.

روسیه دیگر جزوی از سه استخراج کننده بزرگ بیت‌کوین در جهان نیست

همچنین در این گزارش به دیگر کشورهای استخراج کننده بیت‌کوین پرداخته شده است. کشور قزاقستان سومین استخراج کننده بزرگ بیت‌کوین در جهان است که ۱۸ درصد از نرخ هش جهانی را در ماه آگوست در اختیار داشته و این به ۱۳٫۲ درصد در ژانویه ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

دسته دیگری از استخراج کنندگان که ۹ درصد از توزیع هش جهانی را در اختیار دارند، در مکان‌های نامشخصی در سراسر جهان مشغول استخراج بیت‌کوین هستند. کانادا و روسیه به ترتیب با ۶٫۵ و ۴٫۷ درصد نرخ هش از کشورهای مرجع این استخراج کنندگان هستند.

روسیه با توجه به تحریم‌ها و جنگ با اوکراین، از سه کشور بزرگ استخراج کننده خارج شده است. نرخ هش روسیه در ماه آگوست ۱۳٫۶ درصد بود که این به ۸٫۶ درصد در ماه ژانویه کاهش پیدا کرده است.

ایالت‌های جورجیا، تگزاس و کنتاکی پیشتاز استخراج بیت‌کوین در ایالات متحده آمریکا هستند

استخراج کنندگان آمریکایی در این گزارش با دقت مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بزرگ‌ترین ایالت‌های استخراج کننده بیت‌کوین این کشور به ترتیب جورجیا، تگزاس و کنتاکی هستند. این سه ایالت به ترتیب ۱۲، ۱۱٫۲ و ۱۰٫۹ درصد از توزیع نرخ هش را به خود اختصاص داد‌ه‌اند. به طور کلی هر سه ایالت مجموعاً بیش از نیمی از نرخ هش توزیع شده آمریکا را تشکیل می‌دهند.

این گزارش بر اساس داده‌های چهار استخر استخراج بیت‌کوین تهیه شده است. در وب سایت این گزارش همچنین از دیگر استخر‌های استخراج بزرگ ارزهای دیجیتال دعوت به همکاری شده است تا بتوانند در آینده گزارش دقیق‌تر و بهتری را ارائه دهند.