سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۹ هزار دلار و اتریوم به زیر ۲۰۰۰ دلار: فرصت یا تهدید؟

بیت‌کوین (BTC) در ۱۸ می کاهش قیمت بیشتری را تجربه کرد و برای لحظه‌ای به زیر ۲۹ هزار دلار سقوط کرد. نکته قابل توجه مرتبط به این کاهش قیمت همزمانی آن با سقوط سهام شرکت آمریکایی وال‌مارت است. وال‌مارت دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی، سوپرمارکت‌ها و هایپرمارکت‌ها در جهان است.

این کاهش قیمت برای لحظه‌ای رخ داد و بعد از آن با باز شدن بازار بورس آمریکا، بیت‌کوین مجدد به کانال ۲۹ هزار دلاری خود بازگشت. با این حال، بازار سهام آمریکا روز چندان مثبتی را سپری نکرد، به طوری که سهام S&P 500 و نزدک (Nasdaq) به ترتیب ۲ و ۲٫۳ درصد در ساعات اولیه بازار معاملاتی کاهش داشتند.

با این حال، کاهش ارزش سهام S&P 500 و نزدک مسئله چندان بزرگی نبود و بیشتر توجه‌ها به سمت کاهش ارزش سهام وال‌مارت و شرکت تارگت (Target) بود. سهام هر دو شرکت به میزان قابل توجهی کاهش یافتند به طوری که این کاهش قیمت بیت کوین از زمان سقوط بازار در سال ۱۹۸۷ که دوشنبه سیاه نامیده شد، بی‌سابقه بوده است.

اما بازار سهام آمریکا چه ارتباطی می‌تواند به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد؟ همانطور که بارها در خبرها و مقاله‌های مختلف از سرمایکس اشاره شده است، بازار سهام آمریکا به واسطه دلار ارتباط بسیار نزدیکی با بازار ارزهای دیجیتال و در مرکز آن، بیت‌کوین دارد و هر رشد یا کاهشی در هر دو بازار می‌تواند بر دیگری تاثیر به‌سزایی بگذارد.

دلیل توجه رسانه‌ها به کاهش لحظه‌ای بیت‌کوین به زیر ۲۹ هزار دلار به این دلیل است که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۹ هزار دلار در نهایت منجر به فروش بیشتر بیت‌کوین و نقدینگی خواهد شد که می‌تواند بیت‌کوین را حتی به ۲۲ هزار دلار هم کاهش دهد. از طرفی دیگر، تحلیلگر و تریدر محبوب بازار ارزهای دیجیتال، گونر نبراسکا (Nebraskan Gooner)، به این کاهش قیمت به چشم فرصت نگاه می‌کند و معتقد است که در صورت چنین اتفاقی، قیمت بیت‌کوین در پایان مجدد به ۳۰ هزار دلار بازخواهد گشت.

به نظر می‌رسد که مایکل ون د پوپ، تحلیلگر معروف بازار ارزهای دیجیتال با دیدگاه نبراسکا موافق است و او هم ریزش به زیر ۲۹ هزار دلار را محدوده‌ای جالب و مهم توصیف کرده است. جاش راگر، تاجر قدیمی و فعال رسانه‌ای نسبت به کاهش قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۹ هزار دلار واکنش نشان داد و گفت که این احتمال وجود دارد که این کاهش قیمت در نهایت منجر به افزایش قیمت بیت‌کوین شود.

‌الت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال از زمان سقوط اکوسیستم ترا (LUNA)، با سرعت بیشتری شروع به کاهش یافتن کردند. قبل از سقوط ترا، تحلیلگران پیش‌بینی‌‌های صعودی متعددی از بیت‌کوین داشتند که این سیگنال‌های صعودی به نوبه خود تاثیر زیادی بر روند آلت‌کوین‌ها گذاشته بود.

از بین ده ارز دیجیتال برتر بازار، دو آلت‌کوین کاردانو (ADA) و سولانا (SOL) ضعیف‌ترین عملکرد را در میان دیگر رمزارزها داشتند، به طوری که در یک روز نزدیک به ۸ درصد کاهش قیمت داشتند. بزرگ‌ترین آلت‌کوین بازار، اتریوم (ETH) هم در وضعیت چندان مثبتی قرار ندارد و محدوده ۲۰۰۰ دلاری خود را به تازگی از دسته داده است. تریدر و تحلیلگر معروف بازار ارزهای دیجیتال، رکت کپیتال هشدار می‌دهد که با وجود کاهش قیمت بسیار آلت‌کوین‌ها، احتمال کاهش قیمت بیشتر نیز وجود دارد.

کاهش قیمت اتریوم به زیر ۲۰۰۰ دلار در حالی اتفاق می‌افتد که شبکه اتریوم قصد دارد در تاریخ ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۱۴۰۱) یک آزمایش اساسی بر روی شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) انجام دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، یکی از توسعه‌دهندگان شبکه اعلام کرده است که شبکه راپستن آماده پیاده‌سازی و انجام آزمایشات اساسی است. راپستن یکی از چندین شبکه آزمایشی بنیاد اتریوم است که در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده و یکی از موفق‌ترین شبکه‌های آزمایشی اتریوم هم نیز محسوب می‌شود. این آزمایش‌ها با هدف آماده‌سازی برای ورود به اتریوم ۲٫۰ انجام می‌شوند.

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۲٫۳۸ درصد کاهش در قیمت ۲۹,۲۳۱ دلار معامله می‌شود و اتریوم با ۳٫۸۸ درصد کاهش در قیمت ۱,۹۷۸ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location