سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

عوامل عملکرد مثبت فانتوم در چند وقت اخیر

پس از صعود ۲۰۰۰ درصدی در اوایل سال ۲۰۲۱، توکن فانتوم (FTM) دیگر موفق نشد که چنین افزایش قیمتی داشته باشد و از آن روز به بعد همراه با دیگر آلت‌کوین‌های بازار در حال کاهش قیمت و سقوط بوده است. بلاک‌چین فانتوم با وجود تمام توانایی‌های چشمگیری که دارد، همچنان مورد پذیرش بیشتر سرمایه‌گذاران قرار نگرفته است. بالاترین سطح قیمتی توکن فانتوم در ۳٫۴۶ دلار بود، اما پس از شکست خوردن پروژه سولیدلی دیفای (Solidly DeFi) و خروج توسعه‌دهنده ارشد این پروژه‌، توکن فانتوم به زیر ۰٫۲۵ دلار سقوط کرد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، توکن فانتوم از زمان ریزش به ۰٫۲۳ دلار، با ۱۱۹٫۲۳ درصد افزایش قیمت همراه بوده و به ۰٫۵۲ دلار در ۲۳ می رسیده است. در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم به سه دلیل مهمی که بر روند صعودی قیمت فانتوم و عملکرد خوب آن تأثیر داشته است، بپردازیم.

فانتوم اولین استیبل‌کوین بومی خود را راه اندازی کرد

قابل توجه‌ترین پیشرفت اکوسیستم فانتوم در چند هفته گذشته، انتشار فانتوم یو‌اس‌دی (fUSD) است که اولین استیبل‌کوین بومی شبکه محسوب می‌شود. فانتوم یو‌اس‌دی پس از فروپاشی استیبل‌کوین ترا یو‌اس‌دی (TerraUSD) انجام شد و هدف آن جذب حداکثری کاربرانی است که به دنبال جایگزین مناسب برای سرمایه‌گذاری در استیبل‌کوین‌ها هستند.

بنیاد فانتوم در ۲۰ می به‌روزرسانی منتشر کرد که در آن حداکثر ضریب تعیین شده برای تبدیل استیبل‌کوین را مشخص می‌کرد. این بنیاد همچنین پاداش سهام fUSD را در ۱۱٫۳ درصد تعیین کرد و در ادامه گزارش این به‌روزرسانی به دیگر جزئیات مرتبط به شبکه پرداخت.

همکاری‌های جدید شبکه فانتوم بر روند بهبودی آن تأثیر گذاشته است

به‌روزرسانی‌های اخیر پروتکل فانتوم و همکاری‌های جدید آن با دیگر شبکه‌ها بر افزایش سرعت تراکنش‌ها در شبکه فانتوم کمک کرده است. از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی اسنپ‌سینک (Snapsync) اشاره کرد، گره جدیدی که بر سرعت بیشتر شبکه افزوده است.

با ادغام گره اسنپ‌سینک به شبکه، زمان لازم برای همگام‌ سازی گره‌های جدید شبکه را می‌توان از ۲۴ به ۷ ساعت کاهش داد که این به بهبود مقیاس‌پذیری، تمرکززدایی و افزایش سرعت شبکه کمک می‌کند. فانتوم همچنین اعلام کرد که به زودی با راه‌اندازی گیت‌کوین، فرایند دریافت کمک‌های مالی را برای توسعه شبکه فانتوم ساده‌تر می‌کند.

اکوسیستم فانتوم همچنین با دو شرکت آن‌مارشال (Unmarshal) و ایکس‌پی نت‌ورک (XP.Network) همکاری کرده است. آن‌مارشال یک ارائه دهنده زیرساخت وب ۳ است که خدمات نمایه‌سازی شخصی ارائه می‌دهد تا به توسعه‌دهندگان دسترسی راحت‌تری به داده‌های شبکه‌ای بدهد.

کاربران می‌توانند از طریق فناوری شرکت ایکس‌پی نتورک، توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) را بین شبکه‌های مختلف بلاک‌چین مانند اتریوم و بایننس مبادله کنند.

آیا توسعه دهنده ارشد فانتوم بازگشته است؟

یکی دیگر از عواملی که بر افزایش قیمت توکن فانتوم تأثیر داشته، گمانه‌ زنی‌ها در مورد بازگشت برنامه نویس ارشد این شبکه است. آندره کرونیه (Andre Cronje)، توسعه‌دهنده معروف حوزه دیفای در شبکه فانتوم است که به نظر می‌رسد پس از خروج خود از فانتوم، باری دیگر به اکوسیستم فانتوم بازگشته است.

این گمانه‌ زنی‌ها از زمانی آغاز شد که کرونیه یک پیشنهاد بهینه‌سازی برای فانتوم یو‌اس‌دی ارائه کرد که یکی از مشکلات اساسی این استیبل‌کوین را برطرف می‌کرد. همچنین یک کیف پول که گمان می‌رود متعلق به کرونیه باشد، در دو هفته گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون فانتوم خریداری کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، توکن فانتوم با ۹٫۴۴ درصد کاهش در قیمت ۰٫۴۵۲۴۳۳ دلار معامله می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location