video thumb

با نزدیک شدن به‌روزرسانی ادغام، پشتیبانی از اپن‌اتریوم به پایان رسید

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌‌های اکوسیستم اتریوم (ETH) که اپن‌اتریوم (OpenEthereum) نام داشت، به تازگی اعلام کرده است که پشتیبانی از نرم افزار خود را در حال حاضر متوقف کرده و تمام فعالیتش را متمرکز بر آماده‌سازی برای ادغام آینده اتریوم کرده است.

اپن‌اتریوم به کاربران اجازه می‌دهد تا هر کدام یک نود اتریوم برای استخراج ارز دیجیتال ایجاد کنند و با شبکه اتریوم تعامل داشته باشند. فرآیند استخراج به وسیله اپن‌اتریوم در حال حاضر به وسیله مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) انجام می‌شود.

تیم اپن‌اتریوم در شبکه‌های اجتماعی دلیل این تصمیم را نزدیک بودن زمان ادغام اتریوم عنوان کردند. تیم اپن‌اتریوم در ادامه افزود که با توجه به قدیمی بودن کدهای نرم افزار اپن‌اتریوم، اکنون زمان مناسبی برای پایان دادن به پشتیبانی از برنامه فعلی و آغاز روند توسعه نرم افزار جدید است.

این پروژه در ابتدا متعلق به شرکت زیرساخت بلاک‌چین پاریتی تکنولوژی (Parity Technologies) بود که در دسامبر سال ۲۰۱۹ مالکیت آن به سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) اپن‌اتریوم رسید. بر اساس گفته‌های تیم اپن‌اتریوم، کدهای نرم افزار فعلی تماما توسط شرکت پاریتی نوشته شده و در همان ابتدا اطمینان حاصل شد که عملکرد نرم افزار تا زمان اجرای رسمی ادغام اتریوم همچنان برای کاربر مفید و سودمند باقی بماند.

ادغام (The Merge) نام ارتقای برنامه‌ریزی شده برای بلاک‌چین اتریوم است که شبکه اتریوم را از مکانیسم اثبات کار (PoW) به مکانیسم اثبات سهام (PoS) منتقل می‌کند. این به‌روزرسانی مدت زمان زیادی است که در دست توسعه است و پیش‌بینی می‌شود که با انتشار آن سرعت شبکه بیشتر و کارمزد تراکنش‌های شبکه کمتر شود.

ادغام اتریوم اولین بار در سال ۲۰۱۶ پیشنهاد شد و قرار بود که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شود، اما با تاخیر‌های فراوان تیم توسعه دهنده اتریوم، راه‌اندازی این به‌روزرسانی با ۲ سال تاخیر مواجه شد و به نظر می‌رسد که ادغام تا پایان سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. بر اساس گفته‌های توسعه دهندگان اتریوم، این به‌روزرسانی در آگوست سال ۲۰۲۲ اتفاق خواهد افتاد اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود.

در زمان نگارش این مقاله، توکن اتریوم با ۰٫۱۸ درصد کاهش در قیمت اتریوم ۱,۹۸۰٫۶۱ دلار معامله می‌شود.

مطالعه بیشتر:

خرید، فروش و قیمت بیت کوین در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت تتر در صرافی سرمایکس

خرید کیف پول لجر