video thumb

افزایش قیمت پس از افت ۸۰ درصدی: آیا توکن استپن می‌تواند به میدان بازگردد؟

به نظر می‌رسد که روند نزولی توکن استپن (GMT) که در ۳۰ روز گذشته باعث افت ۸۰ درصدی قیمت این رمزارز شده بود، سرانجام جای خودش را به روند قیمتی ثابت و در آینده مثبت داده است. قیمت توکن استپن نزدیک به ۳۵ درصد در چند روز گذشته نسبت به قیمت ۰٫۸۰ دلاری خود در ۲۷ می افزایش داشته و به ۰٫۹۹ دلار در ۲۸ می رسیده است.

روند نزولی توکن استپن در ۲۷ آوریل آغاز شد که قیمت این توکن در آن زمان ۴٫۵ دلار بود که این بالاترین رکورد قیمتی توکن استپن است. این کاهش ۸۰ درصدی منجر به افزایش فروش توکن استپن شد و شاخص قدرت نسبی آن به میزان قابل توجهی سقوط کرد.

برای درک وضعیت قیمتی توکن استپن، باید از نمودار اصلاحی فیبوناچی استفاده کنیم. در این روش از ابتدا و انتهای نمودار قیمتی یک توکن مشخص می‌شود تا به محدوده قیمتی توکن مورد نظر دست پیدا کنیم. در توکن استپن، این محدوده از ۰٫۰۰۹۹ دلار تا قیمت ۳٫۸۲ دلار است. خطوط مهم این نمودار شامل مقاومت موقت در نزدیکی ۱٫۵۰ دلار و پشتیبانی موقت در نزدیکی ۰ دلار می‌شود.

بنابراین، در صورتی که شاهد یک حرکت برگشتی از سطح ۰٫۸۲ دلار باشیم، می‌توان امید داشت که هدف صعودی بعدی توکن استپن ۱٫۵۰ دلار خواهد بود. علاوه بر این، در صورت پشتیبانی و توجه سرمایه‌گذاران به استپن، می‌توان انتظار صعود به سطوح ۲ و ۲٫۵ دلار را هم نیز داشته باشیم. در مقابل، احتمال کاهش قیمت بیشتر توکن استپن نیز وجود دارد و در صورت اتفاق، این توکن مجدد به قیمت ۰٫۵۴ دلار و حتی کمتر نیز بازخواهد گشت.

از منظر تکنیکال، توکن استپن در حال حاضر بیشتر به سمت کاهش قیمت تمایل دارد. با این حال، با بررسی دقیق‌تر روند قیمتی این توکن، می‌توان گفت که حرکت‌های قیمتی توکن استپن تقریباً هماهنگ با حرکت‌های بیت‌کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال بازار است؛ بنابراین، اگر بیت‌کوین در زیر محدوده ۳۰ هزار دلار باقی بماند، توکن استپن حتی در صورت وجود سیگنال‌های مثبت، با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.

دلیل دیگری که باعث شرایط کاهشی توکن استپن شده است، عدم قطعیت‌های بسیار پیرامون مدل کسب و کار استپن است. کفش‌های برند استپن که به تازگی در بازار عرضه شده است، به کاربران برای ورزش از طریق پیاده‌روی، دویدن و به طور کلی، راه رفتن، توکن گرین ساتوشی (GST) می‌دهد. تحلیلگران بسیاری می‌گویند که این مدل درآمدزایی شرکت استپن نه مقیاس‌پذیر است و نه در بلند مدت پایدار.

این تحلیلگر در ادامه به برخی از مشکلات اساسی و وعده‌های نه چندان حقیقی این کفش‌ها می‌پردازد، او اولین مشکل اساسی استپن را ورود به آن معرفی می‌کند. مردم برای کسب درآمد باید ابتدا کفش‌های NFT ورزشی گران قیمت استپن را خریداری کنند، اما موضوع اصلی این است که پس از آن، بسیاری انتظار دارند که صدها یا هزاران دلاری که برای این کفش‌ها هزینه کرده‌اند را از طریق فروش توکن‌ها به دست بیاورند که این امر ممکن است در واقعیت به نتیجه نرسد.

هر چند که برخی از کاربران می‌گویند که در حال حاضر موفق شده‌اند پولی که بابت این کفش‌ها خرج کرده‌اند را به دست بیاورند. یک تولید کننده محتوا در یوتیوب هم ادعا می‌کند که تنها با ۱۵ دقیقه پیاده روی، ۲۱۹ دلار توکن گرین ساتوشی به دست آورده است. با این حال، این تحلیلگر دید خوبی نسبت به استپن و نحوه کسب درآمد آن ندارد و می‌گوید که حتی در حال حاضر هم توکن گرین ساتوشی در حال کاهش یافتن است.

کاهش ارزش توکن می‌تواند به بازگشت سرمایه کاربرانی که هزاران دلار بابت این کفش‌های ورزشی NFT پرداخت کرده‌اند، آسیب برساند؛ بنابراین اگر تقاضا برای NFTها کاهش یابد، پروژه استپن هم نیز قطعاً به سمت شکست پیش می‌رود و در جذب مشتریان جدید به مشکل خواهد خورد.

در زمان نگارش این مقاله، توکن استپن با ۴٫۸۸ درصد افزایش در قیمت ۱٫۰۸ دلار معامله می‌شود.