video thumb

بیت‌کوین ماه می را با ۲۲ درصد کاهش قیمت به پایان رساند: رکوردهای منفی بیت‌کوین پایان ندارند

بیت‌کوین (BTC) همچنان در محدوده ۲۹ تا ۳۰ هزار در نوسان است و جز روند نزولی که بیش از ۹ هفته است بر بیت‌کوین حکمرانی می‌کند، شاهد هیچ افزایش قیمت قابل توجه دیگری نبوده‌ایم. نمودار هفتگی بیت‌کوین در روز گذشته در شرایط کاهشی بسته شد که این عملکرد منفی بر هفته مالی جدید و ماه میلادی جدید گذاشت و باعث ناامید‌تر شدن تحلیلگران شد.

بازار‌های سهام بر خلاف بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال، در طول هفته گذشته موفق شدند که به سود دست پیدا کنند و از بحرانی که به دلیل بانک مرکزی به آن دچار شده بودند، خارج شوند. بر اساس داده‌های شرکت بازرگانی QCP Capital، دو سهام بزرگ نزدک (NASDAQ) و S&P  در ۲۰ می در حدود ۱۰ درصد مثبت معامله می‌شدند و این در حالی بود که بیت‌کوین و اتریوم در همان روز در شرایطی کاهشی و کمتر از بازار سهام معامله می‌شدند.

این اتفاق از این جهت بسیار با اهمیت است که بازار سهام همیشه ارتباط مستقیمی با بازار ارزهای دیجیتال داشت و اکنون در شرایطی که بازار سهام در شرایط مثبت قرار دارد، بازار ارزهای دیجیتال در شرایط منفی باقی مانده است. بسیاری انتظار این اتفاق را نداشتند و انتظار می‌رفت که ارتباط بازار سهام و ارزهای دیجیتال مانند همیشه باقی بماند.

بیت‌کوین ماه می را ۲۲ درصد کاهش قیمت به پایان می‌رساند و این موضوع ماه می سال ۲۰۲۲ میلادی را به بدترین ماه می برای بیت‌کوین در تاریخ آن تبدیل می‌کند. همچنین لازم به ذکر است که از زمان شروع کاهش قیمت بیت‌کوین از اوج خود، ۲۰۰ روز گذشته است و این چهارمین نزول طولانی تاریخ بیت‌کوین است. طولانی‌ترین روند کاهشی بیت‌کوین که تا به امروز اتفاق افتاده در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ بوده که تا بیشتر از ۴۰۰ روز ادامه داشته است. به طور کلی، باید دید که در روز‌های آینده شرایط بیت‌کوین به چه گونه‌ای خواهد بود.