video thumb

تحلیلگران نسبت به کاهش‌های بیشتر بیت‌کوین در صورت نزول به زیر ۲۰ هزار دلار هشدار می‌دهند

بسیاری از تریدرهای ارزهای دیجیتال که به قرار گرفتن بازار در مسیر صعودی امیدوار بودند، در روز گذشته با کاهش قیمت دوباره بیت‌‌کوین (BTC) به زیر ۲۰ هزار دلار تمام امیدهای خود را از دست دادند. بر اساس داده‌های منتشر شده، بیت‌کوین در روز گذشته تحت فشار شدید خرس‌ها قرار گرفت و به پایین‌ترین قیمت روزانه خود در ۱۹,۸۵۷ دلار رسید. قبل از آن بیت‌کوین در بالای محدوده ۲۰ هزار دلار قرار داشت و آن را حفظ کرده بود.

اکنون در این مقاله از سرمایکس، می‌خواهیم نگاهی به آنچه تحلیلگران از آینده بیت‌کوین و روند قیمتی آن تا چند روز آینده می‌گویند، داشته باشیم. بیت‌کوین در این چند روز اخیر در تلاش است تا محدوده قیمتی فعلی خود رها شود، اما مهم است که بدانیم به سمت افزایش قیمت می‌رود یا کاهش قیمت.

برای یک تابستان پر از نوسان آماده شوید

تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال با نام مستعار اینکام‌شارکس (IncomeSharks) در توییتر نمودار زیر را منتشر کرد و مسیر احتمالی بیت‌کوین در ماه‌های آینده را نشان داد. این تحلیلگر همچنین به سرمایه‌گذاران هشدار داد که همچنان زمان خوبی برای ورود به بازار نیست و بازار ممکن است بیشتر از این کاهش پیدا کند.

اینکام‌شارکس می‌گوید: “افراد بیشتر در محدوده‌های لحظه‌ای کاهش قیمت سرمایه خود را از دست می‌دهند تا محدوده‌های کاهشی بزرگ‌تر. من به دلایل زیادی به بیت‌کوین در میان‌مدت امیدوار هستم. تابستان امسال بیشتر در مورد نوسان گیری و ذخیره کردن است و تا پایان نوامبر یا دسامبر اکثریت شروع به فروش دارایی‌های خود می‌کنند.”

کاهش قیمت قوی‌تر بیت‌کوین توسط یکی از تحلیلگران در توییتر با نام آلت‌کوین شرپا پیش‌بینی شد. او با انتشار نمودار زیر به اهمیت بالای محدوده ۲۰ هزار دلار اشاره کرد؛ و گفت: “محدوده ۲۰ هزار دلار در این بازار نزولی بسیار مهم است و اگر آن را از دست بدهیم، دوباره شاهد کاهش قیمت به سطوح پایین‌تر در ۱۷ هزار دلار خواهیم بود. به طور کلی، اگر به زیر محدوده ۲۰ هزار دلار برویم، کاهش بیشتر به محدوده ۱۷ تا ۱۸ هزار دلار غیرممکن نخواهد بود.”

قیمت ممکن است به ۱۶,۴۰۰ دلار کاهش یابد

بر اساس گفته‌های تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تغییرات اخیر قیمت بیت‌کوین منعکس‌کننده شرایط نزولی بازار است و می‌تواند نشانه‌هایی از محدوده کف قیمتی بعدی را در خود داشته باشد. رکت کپیتال می‌گوید که در هفته گذشته، بیت‌کوین شاهد حجم خرید مشابهی با بازار نزولی سال ۲۰۱۸ بوده است.

رکت کپیتال می‌گوید: “با این حال، این خریدها قبل از کاهش قیمتی ۲۰ درصدی بوده‌اند. اگر بیت‌کوین بیشتر از ۲۰ درصد کاهش پیدا کند، کاهش قیمت به ۱۶,۴۰۰ دلار محتمل خواهد بود.”

انباشت منجر به افزایش قیمت می‌شود

چشم انداز مثبت‌تری از آینده بیت‌کوین توسط مایلزجی‌کریپتو در توییتر ارائه شد. او نمودار زیر را منتشر و گفت که به زودی روند صعودی برای بیت‌کوین آغاز خواهد شد. این تحلیلگر می‌گوید: “در تاریخ بیت‌کوین، زمانی انباشت صورت گرفته که بیت‌کوین آماده خروج از بازارهای نزولی بوده است. شاید این زمان کمی با عملکرد‌های قبلی متفاوت باشد، اما انباشتگی می‌گوید که مرحله صعودی در راه است.”

ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال اکنون به ۸۹۷ میلیارد دلار رسیده  و نرخ تسلط بیت‌کوین ۴۲٫۷ درصد است. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با ۱٫۴۹ درصد کاهش در قیمت ۲۰,۰۰۷ دلار معامله می‌شود.